Zoeken

Test: Kawasaki Ninja 400

Hoe zeer ik m’n stinkende best ook doe en zeer in m’n hoofd in de uitsparing van de nieuwe tank leg, meer dan 187 km/u op de klok zit er vandaag op deze lange rechte weg richting het circuit van Motorland Aragon met de nieuwe Ninja 400 niet in en dat is slechts een fractie harder dan bijna zes jaar geleden met de Ninja 300 op de Duitse Autobahn. Maar dat is meteen het enige waar Kawa’s kleintje Supersport voor het A2 rijbewijs niet een riante stap vooruit heeft gezet.

Test: Harley-Davidson Softail Slim

Alle motoren zijn gelijk. Maar sommige motoren zijn meer gelijk dan andere. En Harley is misschien wel het meest gelijk van allemaal. Dat lukt je zomaar niet, daar moet je wel wat voor doen...

Test: Bridgestone T31

Waar tien jaar geleden bij alle fabrikanten de focus nog volledig op supersport lag – en dientengevolge banden zo sportief mogelijk moesten zijn, gaat tegenwoordig bij veel bandenmerken juist meer aandacht naar het Tour-Sport segment uit. Zo ook Bridgestone, dat haar gamma in dat segment heeft uitgebreid met de T31, voor sportieve motorrijders die ook nog wel eens op vakantie gaan.

Test: Honda CRF1000L Africa Twin Adventure Sports

Een actieradius van meer dan 500 kilometer dankzij z’n grotere tank, zo adverteert Honda de nieuwe Adventure Sports versie van de populaire Africa Twin, maar met 360 kilometer op de klok en volgens de verbruiksmeter nog 23 restkilometers te gaan zit dat er vandaag zo te zien niet in. Als ik het überhaupt al tot het tankstation red.

Test: Triumph Tiger 800 XCa

De Tiger 800 is al jaren een begrip en een visitekaartje voor de 'iets minder dan een liter' klasse. Altijd al geweest. Dus als je dat zou willen updaten, wat blijft er dan over van die motor die toen zo goed was in al z'n eenvoud?