Zoeken

Column: De garage van Eef is weg

De garage van Eef is weg. Dat wist ik al enkele dagen, ik reed er onlans voorbij en zag dat. Maar ik realiseerde het me pas echt toen ik naar huis reed op een Triumph Thruxton en wat voor me uit zat te mijmeren. Te genieten vooral, want ik had al snel bedacht dat dit zo ongeveer de samenvatting is van het motorrijden van vandaag de dag.

Eriks Column: Gestolen

Op 6-6-2017 zijn er twee motoren bij mij uit de garage gestolen. Een Yamaha WR400 kenteken: MZ-16-RK met framenummer: JYACH04W0XA004134 en een WR426 kenteken: MG-JN-64 met framenummer: JYACJ02W000006408. De laatste motorfiets was niet van mij maar van een vriendin die hier de motor had gestald.

Column: Motorbeurzen, oude economie of...

Hebben traditionele motorbeurzen nog wel toekomst, of is dat in het huidige digitale tijdperk echt oude economie. Dat is de vraag die steeds vaker wordt gesteld, door standhouders én media. Een van de grote merken heeft d’r zelfs een enquete tegenaan gegooid, waarbij als beloning een gratis motor voor drie maanden kan worden gewonnen.

Column: MotoGP toeritdosering

Ingegeven door de Formule 1 worden op steeds meer circuits grindbakken ingeruild voor grote lappen asfalt naast de baan. Met als achterliggend idee dat het veiliger is, omdat op asfalt de snelheid eruit kan worden geremd en dat is beter dan in een grindbak op je muil gaan. Alleen, is dat werkelijk wel zo’n slim idee?

Erik's Column: de meest betrouwbare motor ter wereld

Nou nou, dat is misschien iets teveel van het goede maar een Honda VFR is wel een erg betrouwbare motorfiets als we puur naar de techniek kijken. Ik heb er eens eentje, na 6 jaar in de tuin te hebben gestaan, opgehaald.