Zoeken

Erik's column: dealer vangt bot

De goeden moeten onder de kwaden lijden, luid het spreekwoord. Echter, de goeden bijten tegenwoordig wel steeds meer van zich af. Dat particulieren mij regelmatig mailen of bellen om hun verhaal te doen is al gewoon geworden maar dat motorzaken dat ook doen is een nieuwe trend.

Passieve veiligheid door elektronische hulpmiddelen

Sinds de komst van de Inertial Measurement Unit is de passieve veiligheid van motorfietsen in een stroomversnelling gekomen. Met verschillende rijmodi, tractie controle, wheelie controle en stabiliteitscontrole – in de volksmond ook wel bochten-ABS genoemd – lijkt het bijna niet meer mis te kunnen gaan, maar moeten we voordat dát realiteit is eerst zelf niet worden gekalibreerd?

Erik's Column: Indianen verhalen

Eric houdt wel van de layd-back manier van motorrijden. Kan ook bijna niet anders als je op een begraafplaats in het voormalig mortuariumhuisje woont. Maar om nu meteen een Harley of een Japanse cruiser te kopen gaat hem net even te ver.

Column: Motorfreaks 3.0

We hebben er slapeloze nachten van gehad en het heeft veel langer geduurd dan we op voorhand hadden ingeschat, maar nu is het eindelijk zover: Motorfreaks 3.0 is gelanceerd, een complete redesign van je vertrouwde online motormagazine.

Erik's column: Tellerstanden II

Vorige keer heb ik gemeld dat er op het Pan European forum uitleg werd gegeven over het aanpassen van de kilometerstand. Dit heeft best wel wat stof doen opwaaien in de gelederen van de club en daarbuiten. De maker van de tutorial heeft contact met me opgenomen om te melden dat hij het met de beste intenties in de wereld heeft gedaan.