Zoeken

Test: BMW CE 02

Conclusie

5 april 2024

Met de CE 02 betreedt BMW een markt waarin het aanbod nog niet op twee handen is te tellen. Ook brengt het met de 02 een compleet nieuw concept op de markt, dat nog maar lastig in een hokje is te plaatsen. Dat is te prijzen, maar zorgt er ook voor dat je mensen met dit ontwerp enorm zal aanspreken of anderzijds snel zal weren. Smaken verschillen, maar wij vinden hem ontzettend leuk, Niet in een hokje te plaatsen, maar wel ontzettend leukiets wat alleen maar wordt versterkt nadat we er de eerste kilometers mee hebben gereden. Hij is vlot en ontzettend solide terwijl hij toch lichtvoetig in de omgang blijft. Om wat mee te nemen op de reeds dik aangevulde accessoirelijst voor de CE 02, waarin al zijtassen en een topkoffer zijn opgenomen.

Opstappen doe je voor de 11kW-variant (en dus geschikt voor het A1-rijbewijs) vanaf €8.250,- (BE €8.590,-), maar de verleiding is erg groot om door te sparen voor de highline-uitvoering. Dit gaat je nog eens een kleine 900 euro kosten, maar is wel de moeite waard. Met deze bedragen bij elkaar opgeteld, kom je dan weliswaar op een forse aanschafprijs uit, het ligt wel in lijn met de concurrentie. Een scooter met vergelijkbare prestaties vinden we in de Silence S01+ Connected voor €8.329,-. Wil je de eParkourer toch liever vergelijken met een elektrische motorfiets, dan biedt Kawasaki je een elektrische Z e-1 aan voor €8.439,-. Oftewel, de CE 02 is zeker niet goedkoop, maar we zijn er ook weer niet van geschrokken… De eerste kilometers op de CE 02 smaken naar meer, maar we moeten nog even wachten: zowel de A1- als 45km-variant arriveren tegen de zomer bij de BMW Motorrad dealers.