Zoeken

Test: BMW 2017 R1200GS / Rallye

Technische gegevens

31 januari 2017

Merk/model BMW R 1200 GS
Motor    
Type   tweecilinder boxermotor
Koelsysteem   lucht / vloeistofkoeling
Cilinderinhoud   1.170 cc
Boring x slag   101 x 73 cc
Compr. verh.   12,5:1
Klepaandrijving   DOHC, 4 kleppen per cilinder 
Ontsteking   Digitaal, BMW BMS-K+ motormanagement
Starter   Elektrisch
Benzinetoevoer   Injectie
Smering   dry sump
Vermogen   125 pk @ 7.750 tpm
Koppel   125 Nm @ 6.500 tpm
Transmissie  
Aantal versnellingen   6
Eindoverbrenging cardan
Koppeling   nat, meervoudige plaat, hydraulisch bediend 
Chassis  
Frame   2-delig, voor- en aangeschroefd achterframe met meedragende motor/transmissie
Wielbasis   1.507 mm
Balhoofdhoek   25,5°
Naloop   99,6 mm
Vering voor   BMW Telelever, veerpoot diameter 37 mm, centraal geplaatst veerbeen, ESA optioneel
Vering achter   BMW Paralever, veervoorspanning en uitgaande demping instelbaar, ESA optioneel
Veerweg voor   190 mm
Veerweg achter   200 mm
Voorrem   Dubbele schijf 305 mm, vierzuiger remklauw, ABS
Achterrem   Enkele schijf 276 mm, tweezuiger remklauw, ABS
Voorband   120/70 R 19"
Achterband   170/60 R 17"
Afmetingen  
Lengte   2.207 mm
Breedte   953 mm
Hoogte   1.412 mm
Zadelhoogte   850 / 870 mm (820 / 840; 790 / 810)
Gewicht   244 kg rijklaar
Tankinhoud   20 liter
Reserve   4 liter
Gegevens  
Rijbewijsklasse A
Garantie   2 jaar 
Adviesprijs NL   Vanaf € 18.595,42 voor de standaard GS, € 19.290,40 voor de Rallye, € 18.984,33 voor de Exclusive uitvoering
Adviesprijs BE   € n.b.
Importeur NL   BMW Motorrad Nederland
www.bmw-motorrad.nl