Test: Kawasaki Z300
Gewoon een goed idee
Inhoudsopgave |
---|
Test: Kawasaki Z300 |
Uitgerust |
Powerr! |
Conclusie |
Technische Gegevens |
De A2 klasse is een feit en inmiddels alweer niet weg te denken. Dat komt enerzijds doordat ’t gewoon niet anders is, maar anderzijds is de A2, in tegenstelling tot ‘vroegah’ de 25 kW- variant, nog enig nut gegund. Het is, hoe kunstmatig misschien ook, een nieuwe boost voor de kleine motorfiets en zoals we al vaker gezegd hebben: de grens van 35 kW – oftewel net geen 50 pk – is meer dan genoeg om echt lol mee te hebben. we hebben het al meer dan eens vergeleken met de 125cc tweetakt van weleer en zullen dat ook nog wel een poos blijven doen. We zijn gezegend met de rijpe leeftijd die periode nog net meegemaakt te hebben en het vergelijk gaat gewoon heel goed op. Geen gebrek aan vermogen of snelheid, maar er zal wel voor gewerkt moeten worden en dat is precies waar het om gaat. Echt motorrijden doe je underpowered.
Dat is dus geen nieuws en ook Kawasaki weet dat, onder andere, al een poos getuige de Ninja 300 en daarvoor de 250. Voor 2015 heeft de Groene club daar nu een mogelijk nog beter idee naast gezet: de Z300. Nog beter om een heel simpele reden: met dit ding hoeft het niet per se hard te gaan. Straalt de Ninja nog de ambitie uit dat er flink gesport moet (kan) worden, dat gevoel ontbreekt bij de Z en wat over blijft is een klein, licht en wendbaar pretfietsje. Althans, dat denken we vooraf.
Om maar meteen met de deur in huis te vallen: Wat nou 'geen moer aan'?
Tekst: Vincent Burger
Beeld: Henny B. Stern, Pien Meppelink - Target Press