Yamaha verfijnt XMAX 300 en XMAX 400
Zo hebben we in Imata dus de XMAX 300 en XMAX 400. En dat zullen veel mensen heel leuk vinden. De XMAX serie is al jaren heel populair, ongeacht welk formaat de scooter heeft. Zo is de XMAX 300 eigenlijk al prima, maar krijgt de scooter nog net even wat extra’s.
Om wat te noemen: de zitting is aangepast. Hoogwaardige afwerking, een aparte rugsteun, nieuwe two tone afwerking, mooie details, nieuwe emblemen, gewoon mooi. En daar komt nog een nieuw instrumentenpaneel bij. Zullen sommige mensen zelfs nog belangrijker vinden, want dat is immers hetgene wat je vanuit de bestuurderspositie het meest ziet. Zwart met witte letters is het nieuwe ding, zodat het altijd zo maximaal mogelijk af te lezen is.
De motor is de nieuwste Blue Core 300cc, wat ongeveer inhoudt ‘meer power, minder verbruik’ en dat lijkt ze goed af te gaan. De LED koplamp en het lijnenspel maken de scooter ook voor buitenstaanders het bekijken waard. De XMAX heeft vervolgens een hoogwaardige voorvork, Tractiecontrole en Smart Key, wat het allemaal makkelijker maakt.
Op dezelfde manier is ook de XMAX 400 onder handen genomen en daarvoor gelden dus ook dezelfde specificaties en verbeteringen. Tractiecontrole, Smart Key, afwerking, LED-verlichting, noem maar op.