Zoeken

Test: Kawasaki Ninja 1100 SX SE

Conclusie

6 december 2024

Het is zelfs al wat schemerig en daarmee ook alweer wat frisser geworden als ik einde middag moe maar voldaan de Ninja voor mijn laatste kilometers terug richting het hotel stuur. Ik pak nog even een truitje uit een van de zijkoffers (erg praktisch en totaal niet storend zelfs tijdens het sportief rijden), klik nog even de handvatverwarming aan, en al zoevend op de cruise control geniet ik van het Als je dit ziet snap je toch niet waarom tegenwoordig alles hoogpoter is wat de klok slaat?Spaanse landschap dat me vandaag op de mooiste najaarskleuren heeft getrakteerd terwijl ik nog net het laatste streepje zon achter een bergtop zie verdwijnen, hoe idyllisch kun je het treffen. 

Het duurt niet lang voordat bij mij de vraag op komt welke motor naar keuze ik zou kiezen, mocht ik deze route nog eens mogen rijden. Nou, daar hoef ik niet lang over na te denken, dat zou ik zonder enige twijfel opnieuw met deze Ninja 1100 SX SE doen, want wat is deze fiets allround goed. Ik ken geen betere fiets die comfort en sportiviteit zó goed weet te combineren, en dat maakt het tot een waar genot om te rijden. Geen overkill aan op straat onbruikbaar vermogen wat de meeste motoren lastig en nerveus te rijden maakt, maar strak en stabiel sturend met meer dan voldoende power om je kostelijk te amuseren. 

De Kawasaki Ninja 1100 SX bewijst zich dus absoluut als een waardige opvolger in de sporttoer-serie. De SE-variant tilt de prestaties en luxe naar een nog hoger niveau, wat hem aantrekkelijk maakt voor rijders die net dat beetje extra willen. Of je nu een sportieve rit wilt maken of op zoek bent naar een comfortabele toermotor, de Ninja 1100 SX stelt zeker niet teleur, Kawasaki heeft wederom een topper afgeleverd in het sporttoer-segment! Ik kijk nu al uit naar een herhaling van onze megatest van 2 jaar geleden, inclusief uitstapje op het TT-circuit. 

 

Zeer complete fiets - meer heb je niet nodig, soepel én sterk, quickshifter, handvatverwarming

Die USB-lader - serieus? Mist en kou in de morgen, volgende met zadelverwarming?