Test: Kawasaki Z650, Triumph Trident 660 en Suzuki GSX-S750
Technische gegevens
12 maart 2021
Model | Suzuki GSX-S750 | Triumph Trident | Kawasaki Z650 |
Motor | |||
Type | viercilinder lijnmotor | driecilinder lijnmotor | Parallel Twin |
Koelsysteem | vloeistofkoeling | vloeistofkoeling | vloeistofkoeling |
Cilinderinhoud | 749 cc | 660 cc | 649 cc |
Boring x slag | 72 x 46 mm | 74 x 51,1 mm | 83 x 60 mm |
Compr. verh. | 12,3:1 | 12,47:1 | 10,8:1 |
Klepaandrijving | DOHC, 4 kleppen per cilinder | DOHC, 4 kleppen per cilinder | DOHC, 4 kleppen per cilinder |
Ontsteking | digitaal, instelbare tractiecontrole | Digitaal, ride by wire, instelbare tractiecontrole, 2 rijmodi | Digitaal |
Starter | elektrisch | Elektrisch | Elektrisch |
Benzinetoevoer | benzine-injectie, 8-gats injector | Multipoint injectie | injectie, 2x ø 36 mm gasklephuizen |
Smering | wet sump | wet sump | Geforceerde smering, semi-dry sump |
Vermogen | 114 pk @ 10.500 tpm | 95 pk @ 11.250 tpm | 68 pk @ 8.000 tpm |
Koppel | 81 Nm @ 9.000 tpm | 64 Nm @ 9.250 tpm | 64 Nm @ 6.700 tpm |
Transmissie | |||
Aantal versnellingen | 6 | 6 | 6 |
Eindoverbrenging | ketting | ketting | ketting |
Koppeling | nat, meervoudige plaat, kabelbediend | nat, meervoudige plaat, kabelbediend, slip-assist | nat, meervoudige plaat, kabelbediend, slipper-assist |
Chassis | |||
Frame | stalen diamond frame | brugframe van stalen buis | stalen vakwerk buizenframe |
Wielbasis | 1.455 mm | 1.401 mm | 1.410 mm |
Balhoofdhoek | 25,3° | 24,6° | 24° |
Naloop | 104 mm | 107,3 mm | 100 mm |
Vering voor | KYB 41 mm upside down, veervoorspanning instelbaar | Showa 41 mm SFF upside down, niet instelbaar | Telescopisch 41 mm, niet instelbaar |
Vering achter | KYB monoshock, veervoorspanning instelbaar | Showa monoshock RSU, veervoorspanning instelbaar | Single shock met in veervoorspanning instelbare schokbreker |
Veerweg voor | 120 mm | 110 mm | 125 mm |
Veerweg achter | 130 mm | 124 mm | 130 mm |
Voorrem | dubbele schijf 310 mm, Nissin 4-zuiger remklauw, ABS | dubbele schijf 310 mm, Nissin 2-zuiger remklauw, ABS | dubbele schijf 300mm, Nissin 2-zuiger remklauw, ABS |
Achterrem | enkele schijf 240 mm, Nissin 1-zuiger remklauw, ABS | enkele schijf 220 mm, Brembo 1-zuiger remklauw, ABS | enkele schijf 220mm , Nissin 1-zuiger remklauw, ABS |
Voorband | 120/70 ZR 17" | 120/70 ZR 17" | 120/70 17" |
Achterband | 180/55 ZR 17" | 180/55 ZR 17" | 160/60 17" |
Afmetingen | |||
Lengte | 2.115 mm | 2.020 mm | 2.055 mm |
Breedte | 785 mm | 795 mm | 765 mm |
Hoogte | 1.060 mm | 1.089 mm | 1.065 mm |
Zadelhoogte | 820 mm | 805 mm | 790 mm |
Gewicht | 213 kg rijklaar | 189 kg rijklaar | 187 kg rijklaar |
Tankinhoud | 16 liter | 14 liter | 15 liter |
Reserve | n.b. | n.b. | n.b. |
Gegevens | |||
Rijbewijsklasse | A | A | A2 na aanpassing |
Garantie | 3 jaar | 2 jaar | 2 jaar |
Adviesprijs NL | € 9.699,00 | € 8.995,00 | € 7.999,00 |
Adviesprijs BE | € 8.699,00 | € 7.995,00 | € 6.999,00 |
Importeur NL | B.V. Nimag | Triumph Benelux | Kawasaki Motors Benelux |
www.suzuki.nl | www.triumphmotorcycles.nl | www.kawasaki.nl |