Zoeken

Kawasaki Ninja 650 deel 2: Touring Edition

De Ninja 650

13 september 2021

Je hebt het waarschijnlijk al in de smiezen gehad, we hebben het ditmaal over een compleet andere boeg gegooid. We hadden zoals gezegd uitgebreid op de stuureigenschappen, de ergonomie en het comfort op lange afstand van de Ninja 650 in kunnen gaan, dat 'ie over een heerlijk trillingsarm blok beschikt dat van onderuit al mooi oppakt en een sterk middengebied heeft, een zeer compacte edoch ontspannen zithouding heeft, heel erg lichtvoetig stuurt en last but not least over vering beschikt die een ontzettend goede balans heeft tussen sportief en comfort - om nog maar te zwijgen over de bonus in vorm van het gemiddeld verbruik van 1 op 24,4 - maar dat hebben we ditmaal dus niet gedaan.

Zoals gezegd: wanneer je na 500 kilometer binnendoor sturen nog zo fris als een hoentje afstapt en je die dag echt geen enkel moment hebt verveeld, dan heb je én een verdomd fijne toerfiets onder je kont gehad, én een verdomd fijne route uitgezet. We durven beide dan ook van harte aan te bevelen.


Met de Ninja 650 is het niet de vraag of, maar hoe vaak je een compliment of duimpje-omhoog krijgt. Het zadel is lekker laag en smal, waardoor je beide voeten gemakkelijk aan de grond kan zetten

Dit is het gereedschap waar je 't mee moet doen, maar meer is ook niet nodig. Witte ondergrond van het TFT-kleurendisplay bleek lastiger te fotograferen dan we hadden gedacht. In werkelijkheid is het gewoon strak wit

De Touring Edition in een notendop: hoger windscherm, tankpad en zijtassen, waar veel meer in past dan je denkt

We hebben het al vaker gezegd, maar hij blijft bijzonder fraai, die achterbrug. Nissin remmen doen 't prima, een quickshifter heeft 'ie niet, maar als een bak zo fijn schakelt als deze Ninja dan heb je dat ook niet nodig

 

 

Heerlijke balans tussen sportief en comfort, verbruik, koppelrijk blok, design

Benzine-indicator best wat nauwkeuriger had mogen zijn, zomer 2021