Zoeken

Test: Kawasaki Z900

Conclusie

24 januari 2025

Na een leuk en uitdagend dagje sturen op veelal bergpassen kan ik niet anders concluderen dat de 2025 Kawasaki Z900 een indrukwekkende evolutie van zijn voorganger is. De verfijnde alleskunner weet met verbeterde prestaties, geavanceerde technologieën en een aantrekkelijk design opnieuw hoge ogen te gooien in het sportieve Naked segment. Dat Kawasaki niet alleen gefocust heeft op louter prestaties, maar ook op comfort blijkt onder andere uit het nieuwe dikker gevulde zadel (dat overigens in 2 Een beest. De vraag is (wederom) alleen: wie?verschillende hoogtes leverbaar is) en dit verhoogt het rijcomfort aanzienlijk. Voor zowel de dagelijkse rit, de sportieve rit en tourritten biedt de Z900 alles wat je nodig hebt om je rijervaring naar een hoger niveau te tillen. Kawasaki heeft met deze motor wederom bewezen dat ze begrijpen wat rijders willen: pure rijbeleving, kracht, controle en stijl in één pakket, en dan ook nog eens betaalbaar!

Naast de standaard Z900 is er ook een SE-model beschikbaar. Deze uitvoering tilt het rijwielgedeelte van de Z900 naar een hoger niveau met een Öhlins S46 achtershock, volledig instelbare goudkleurige Showa voorvork, Brembo M4.32 monobloc remklauwen, radiale Nissin rempomp en staalomvlochten remleidingen. Naast deze upgrades is de SE standaard uitgerust met een hoogwaardig zadel, USB-C aansluiting en een speciale kleurstelling.

Z900 & Z900 70 kW

•          Metallic Spark Black / Metallic Carbon Gray / Ebony

•          Metallic Carbon Gray / Metallic Phantom Silver / Candy Persimmon Red

•          Metallic Moondust Gray / Metallic Spark Black / Candy Lime Green

 

Z900 SE

•          Metallic Spark Black / Metallic Carbon Gray / Ebony

Uiteraard zijn er voor alle modellen een aantal aantrekkelijke accessoires verkrijgbaar. Voor rijders met een A2 (Code80) rijbewijs is er een 35kW kit beschikbaar voor de Z900 70kW. 

 

Prijs NL:
Z900 vanaf 11.199
Z900 SE 13.449 

Prijs BE:
Z900 vanaf 9.999
Z900 SE 12.349

 

Performance pakket € 1.299

Voor België bestaat ook de mogelijkheid om het vermogen terug te brengen naar 85 KW zodat er geen BIV betaald hoeft te worden.