Test: Kawasaki Z H2
Conclusie
Vijf jaar na de lancering van de Ninja H2 heeft Kawasaki z’n Supercharged familie uitgebreid met de Z H2, een motor die volgens Team Green nét zo’n gamechanger moet zijn als de allereerste Z bijna een halve eeuw geleden, die toen ook een nieuw tijdperk markeerde.
Of dat daadwerkelijk zo is zal de toekomst uitwijzen, maar in alle eerlijkheid moet ik bekennen dat ik aardig onder de indruk ben geraakt. Ontworpen als Supernaked voor de straat mag de Z H2 mag misschien niet zo circuit georiënteerd zijn als de Super Duke, That's a wrap guys, job wel doneTuono V4 of de nieuwe Streetfighter V4, maar wist desondanks op de ‘Road Course’ met een beetje finetunen nog prima z’n mannetje te staan en is dankzij de voor circuitbegrippen soepele vering juist een ontzettend fijne motor op straat, wat de 120 mijl lange route ook heeft aangetoond.
Voor wie op zoek is naar een Supernaked voor het circuit zijn er betere alternatieven, maar ben je op zoek naar een motor voor de gewone wereld, een motor die van alle markten thuis is en dankzij het waanzinnige blok je elke rit weer verwend, dan is deze Z H2 absoluut een aanrader. Als je dan ook nog eens z’n prijs in ogenschouw neemt, hij is er al vanaf € 19,999,- (€ 17.599,- BE), dan kun je met recht stellen dat de Z H2 op alle fronten een Supernaked van de buitencategorie is.