Zoeken

Test: 2021 Kawasaki ZX-10R

Conclusie

7 juni 2021

Als ik na vijf zeer intensieve sessies (waarvan de laatste twee back-to-back) de ZX-10R weer de terug de pits instuur en als een stekker baal dat mijn eigen accu is leeg geraakt en een zesde sessie er niet meer in zit, hoe verdomd graag ik dat ook had willen doen, realiseer ik me hoe zeer ik verknocht ben geraakt aan Kawasaki’s eenliter superbike. De ZX-10R mag misschien niet de meest Mijn werk zit erop, zet maar vast 2 bier klaar, ik kom eraankrachtige eenliter superbike zijn (er zijn zelfs Hypernakeds met meer pk’s), maar is zó verdomd gemakkelijk te rijden dat ik heel goed begrijp waarom Rea dit seizoen tot nu toe 4 uit 6 overwinningen en 6 uit 6 podiums heeft gescoord.

De enige smet op z’n blazoen is de aan/uit gasreactie in de Sport-modus, maar als navraag doen bij Kawasaki Europe in Hoofddorp horen we een grote mea culpa aan de andere kant van de lijn. “Het finetunen van de gasrespons van het ride-by-wire gashandvat zouden we, omdat het pre-productiemodellen zijn, normaal gesproken in de voorbereidingsfase van de IPE hebben gedaan, maar die werd geschrapt en daarna is dat erbij ingeschoten. Bij de productiemodellen die eind juni zullen volgen is dat probleem trouwens gefikst.”

In alle eerlijkheid, al zou dat niet zo zijn, zet dan je ego opzij en zet net als ik de gasrespons op Road, zekers te weten dat je aan het eind van elke sessie met een grijns van oor tot oor zult afstappen.



Iets zegt ons dat we dit beeld dit seizoen nog vaker zullen zien