Zoeken

Dubbeltest Kawasaki Ninja 650

Conclusie

1 juli 2021

Sessie na sessie gaat het tempo steeds verder omhoog, worden de rempunten steeds verder naar achteren gelegd en gaat het gas er steeds vroeger op, waardoor we qua rondetijden inmiddels al ruim onder de 1’20 zijn beland en dat is op Mettet op een reguliere circuitdag toch goed voor een plekje in het middenveld. Kende gij òk wheelie doen, vraagt 'ie dan. Wat denk je zelf?Er kan dus serieus sportief mee worden gestuurd. De vering kan het tot hier nog net bijbenen, maar zoals gezegd wel onder de voorwaarde dat je vooral vloeiend rijdt. 

Daar staat tegenover dat de Ninja over een ontzettend soepel en vooral in het middengebied sterk motorblok beschikt met een zijdezachte gasrespons, dat ’t eigenlijk een ideale beginnersfiets voor op het circuit is. Omdat ‘ie een vloeiende rijstijl afdwingt. En mocht je al een ervaren rot zijn, dan zijn d’r eigenlijk maar twee dingen die je moet doen: andere voetsteunen voor meer grondspeling en een stuggere achtershock. Maar pas op, dan zou ’t wel eens leuker dan een zware supersport kunnen zijn.  

De Ninja 650 het beste van twee werelden? Na 1 dag intensief sturen op het circuit van Mettet is Kawasaki’s middenklasse Toursport met vlag en wimpel voor de wereld van Sport geslaagd. Of dat ook van z’n Tourcapaciteiten kan worden gezegd? Dat zal moeten blijken in het tweede deel van deze dubbeltest.


Circuitrijden mag misschien niet het uitgangspunt zijn geweest bij het ontwikkelingsteam, maar de lol is er echt niet minder om. Bovendien, 1'18 op Mettet is echt geen slechte tijd