Zoeken

Test: Ducati Scrambler 1100 Sport PRO

Conclusie

26 augustus 2020

Ik begon dit verhaal met het stelling dat als er een ding was dat de Ducati Scrambler ons nu bijna 6 jaar geleden had geleerd, dan wel dat je meer dan dat echt niet nodig hebt om lekker te kunnen motorrijden, en dat ons dus in het geheel de logica achter de Scrambler 1100 was ontgaan. En dan met een stalen gezicht blijven volhouden dat 't echt kei-hard werken isHet hele idee achter meer cilinderinhoud, meer vermogen, meer premium onderdelen en meer elektronica stond toch haaks op de filosofie van de Scrambler, dus waarom?

Nou, ehh… als er een ding is dat we vandaag van deze 1100 Sport EVO, de meest exclusieve van de complete Scrambler familie, hebben geleerd dan wel dat dat ‘meer’ niet ten koste van het “Land of Joy” gevoel is gegaan. De Scrambler mag onderhuids van uitgebreide elektronica zijn voorzien die het rijgemak en de veiligheid alleen maar ten goede zijn gekomen, maar voelt verder als een doodgewone Scrambler aan. Maar dan een Scrambler met lekker veel punch die d'r bovendien supercool uitziet, waardoor je ook nog eens sportief een blokkie om kunt gaan. Als je dat zou willen. Of met z'n tweeën op avontuur uit wilt gaan. 

Alleen dat prijskaartje van € 18.490 (€ 15.490 voor onze Zuiderburen), dat blijft toch wel even slikken…

Supercool, ergonomisch doordacht, rijdt net zo gemakkelijk als de 800 maar dan met meer punch

Voorvork voelt stug aan, remmen hadden iets minder agressief mogen zijn, pittig prijskaartje