Zoeken

Test: Ducati DesertX

Conclusie

3 juli 2022

Er zijn merken die bij een eerste poging best in de buurt komen van de gevestigde orde, maar waar nog wel een paar tekentafelsessies nodig zijn om de strijd echt aan te kunnen binden. Niet bij Ducati. De DesertX presteert geweldig. Het is geen compromis tussen een wegmotor en een offroad, maar een motor die op beide ondergronden bijzonder competent is. Ze kan zich zeker direct mengen met de gevestigde orde in dit segment. En dan doel ik vooral op de Oostenrijkse 890 Adventures, in oranje en in het wit. Ze is echter wel 1200 Euro duurder dan een KTM 890 Adventure R en 1400 euro boven de Husqvarna Norden geprijsd. Dat zijn echter tweecilinder lijnmotoren, terwijl de Ducati een echte V-Twin is. Bovendien heeft de DesertX net even betere specificaties en is hij hier en daar wat mooier gebouwd. 

Wendbaar, Sterk motorblok, Goede gasdosering, Fijne remmen, Echte offroad eigenschappen

Geen instelbare ruit, Ruit niet heel stil, ik moest hem teruggeven