Zoeken

Ducati opent flagshipstore in hartje Barcelona

10 mei 2022
Mocht je toevallig een stedentrip naar Barcelona hebben gepland en liefhebber van Ducati zijn, dan hebben wij wel een tip voor jou. In het hart van de Catalaanse stad, op steenworp afstand van de Sagrada Familia, heeft Ducati een nieuwe exclusieve showroom geopend.

Ducati Barcelona is het nieuwe referentiepunt voor Ducatisten in de Catalaanse regio, met een indrukwekkende 300 m2 vloeroppervlak exclusief gewijd aan de in Borgo Panigale gevestigde Italiaan. 

De historische link tussen Ducati en Barcelona gaat meer dan 60 jaar terug. Tussen 1960 en het eind van de jaren '70 was de Catalaanse stad de enige plek buiten Italië waar in licentie Ducati motoren werden geproduceerd. Daarnaast vertegenwoordigen Ducati's historische zeges in de 24 uur van Montjuïc een record om jaloers op de zijn: 12 van de 36 edities zijn door Ducati motoren gewonnen. 

De nieuwe flagshipstore, gelegen op calle Mallorca n.499, moet in elk detail alle waarden van Italiaanse uitmuntendheid en Ducati-DNA uitdrukken. De verschillende ruimtes binnen de store bevatten alle modellen van de Ducati en Scrambler Ducati familie, inclusief de DesertX, plus een boetiek gewijd aan Ducati-accessoires en -kleding. Er is ook een plaats gereserveerd voor het assistentieservicecentrum. 

De opening van de Ducati Barcelona flagship store werd bijgewoond door Ducati MotoGP coureur Jorge Martin, acteur en Ducatist Maxi Iglesias en Francesco Milicia, VP Global Sales & After Sales Ducati.



Francesco Milicia, VP Global Sales & After Sales Ducati
"Ik ben blij aanwezig te zijn bij de opening van deze prachtige Ducati-showroom in zo'n belangrijke stad. Ik wil Floreal Perez, de eigenaar van Ducati Barcelona, bedanken voor zijn passie en toewijding voor Ducati." 

"Barcelona is niet alleen het belangrijkste gebied van de motormarkt in Spanje, maar ook een gebied met een speciale link naar de motorwereld en met Ducati, dat onlosmakelijk deel uitmaakt van de geschiedenis van de 24 uur van Montjuïc." 

"Daarom hebben we hebben er alles aan gedaan om Barcelona een vertegenwoordiging te geven die vergelijkbaar is met deze twee wereldiconen: Barcelona en Ducati. Een verbintenis die zeker zal worden voortgezet in de toekomst. We zijn verheugd te zien dat de resultaten van deze strategie nu al voelbaar zijn in de markt met een omzetgroei in het eerste kwartaal van 2022 van 20%, ondanks de moeilijkheden in de toeleveringswereld die de industrie ervaart”.