Het door Honda ingediende patent omtrent een nieuw radarsysteem op de Gold Wing stamt al uit maart 2018, wat betekent dat a) Honda het goed onder de radar heeft weten te houden en b) het niet echt superlang meer zal duren voordat we het in de praktijk zullen gaan zien.
Over de details van Honda's radar is niets bekend, maar het ligt in de lijn der verwachtingen dat Honda dezelfde door Bosch ontwikkelde radar heeft toegepast als Ducati in de Multistrada V4 heeft gedaan en naar verwachting ook z'n opwachting zal gaan maken in de nieuwe KTM 1290 Super Adventure.