Zoeken

Dubbeltest: Royal Enfield Continental GT en Interceptor

Conclusie

22 mei 2023

Het is misschien een cliché aan het worden, maar geen merk dat z’n rijke historie en erfgoed zó ontzettend goed in klinkende munt heeft weten om te zetten als Royal Enfield, dat met de eind 2018 gelanceerde twins twee modellen in de geest zijn van retro-klassiek op de markt heeft gezet, met elk hun eigen clientèle. Het tijdloze ontwerp, dat uitblinkt in alle eenvoud, is een genot om naar te kijken en het gevoel dat je krijgt wanneer je met een van deze twee gaat rijden sluit daar naadloos bij aan. 

Dat gold al voor de eerste twins en dat geld helemaal voor deze Thunder Edition van de Continental GT en Lightning Edition van de Interceptor, twee speciale uitvoeringen waarbij de Britse Indiërs een zeer geslaagde greep in het uitgebreide accessoirepakket hebben gedaan. En dat voor een bijzonder scherpe prijs van € 8.899 voor de Interceptor en € 9.199 voor de Continental GT. 

Persoonlijk zou ik het wel weten. De Interceptor mag dan beschikken over een breed stuur, wat je meer overzicht geeft en je bovenlichaam iets meer ontziet, en bovendien ook nog eens iets goedkoper zijn, maar desondanks zou mijn voorkeur naar de Continental GT uitgaan. Omdat die actievere zit je meer waardering geeft, en ‘ie d’r echt supercool uitziet.