Zoeken

Test: Honda NT1100

Conclusie

15 november 2021

Buiten de afwezigheid van een IMU heeft de NT1100 bijna alles in huis wat ambitieuze toerrijders zich wensen. Voor het prijskaartje van € 17.599 (€ 15.199 BE), de handgeschakelde gaat voor € 16.399 (€ 13.999 BE) over de toonbank, krijg je naast het reeds genoemde TFT kleurendisplay met Bluetooth connectiviteit en de handvatverwarming een middenbok, een USB- en 12V connector, cruise controle en twee zijkoffers. De koffers hebben een inhoud van 33 liter aan de linker- en 32 liter aan de rechterkant en Moesten we onder betere omstandigheden nog maar eens overdoen, maar voor de regenproef is 'ie met vlag en wimpel al geslaagdhebben de motor slechts 901 mm breed gemaakt, waardoor je met speels gemak door het stadse verkeer zult kunnen kronkelen. Daar staat tegenover dat zelfs mijn kleine klaphelm maar met moeite in de linker koffer te persen is, twee centimeter meer totaalbreedte zou het praktische nut van de koffers waarschijnlijk aanzienlijk hebben vergroot. 

Desalniettemin is de NT1100 een ronduit geslaagde motorfiets, die menig motorrijder gelukkig zou moeten maken: diegenen die naar toereikende prestaties, moeiteloos rijgedrag, goede comfort voor alledaags en langeafstandsverkeer en moderne technologie verlangen, maar door de forse afmetingen of het krijgshaftige uiterlijk van een Reise Enduro worden afgeschrikt. En zij die niet nat willen worden, zelfs niet in de hevige regen in Spanje… 

 

Heerlijke twin, zeer goede windbescherming, super comfortabel, handrem rechts

Bediening display niet bepaald intuïtief, koffers hadden breder mogen zijn, het weer