Tripletest: CFMoto 650 NK, 650 MT en 650 GT
Conclusie
Voor de doorgewinterde motorrijder zal het misschien nog even wennen zijn, maar waar ‘Made in China’ in het verleden gelijk stond aan ‘goedkoop’ is premium het nieuwe sleutelwoord. CFMoto is hier een sprekend voorbeeld van: amper 35 jaar geleden opgericht als productiefaciliteit voor andere merken, vervolgens het heft in eigen hand nemen en in iets meer dan 10 jaar tijd de wereldwijde marktleider te worden in het ATV segment. Niet vreemd dat Stefan Pierer met CFMoto een alliantie is aangegaan voor de volledige productie van het LC8c platform.
Dat premium echt niet overdreven is laat het 650 platform van CFMoto zien. Premium voor wat betreft de keuze van materialen en toeleveranciers, premium voor wat betreft design en afwerking (wat wil je met Kiska als ontwerpbureau) en premium voor wat betreft techniek (hoeveel ‘A2-middenklasse’ motoren ken jij met 2 rijmodi?). Tel daar een prijskaartje bij op dat juist allesbehalve premium is (650 NK: € 6.849,- NL / € 5.999,- BE; 650 MT: € 7.299,- NL / € 6.395,- BE; 650 GT: € 7.999,- NL / € 7.299,- BE) en we zouden niet weten waarom ze hier niet aan zouden slaan.