Test: Kawasaki Versys 1000 S
Conclusie
Tijden veranderen. En dus ook meningen. Voortschrijdend inzicht heet dat met een mooi woord en daarvan is de Versys 1000 S het levende bewijs. Waar we bij de eerste nog dachten ‘wat moet je ermee’ en ‘daar wil je toch niet op worden gezien’, maar een kleine tien jaar na dato zijn beide standpunten achterhaald. Het fantastische blok is vanaf dag 1 een uniek verkoopargument geweest, maar is inmiddels verpakt in een veel beter design en in geval van deze Versys 1000 S volhangen met elektronica die z’n tourcapaciteiten naar een hoger plan hebben getild. Zonder dat je daarvoor de hoofdprijs betaalt.
Want dat is misschien nog wel z’n allersterkste punt. De Versys 1000 S gaat bij ons in Nederland voor € 16.499 over de toonbank (€ 15.399 BE) en dat is maar liefst € 1.500 goedkoper dan de SE versie die als enige extra over de Showa elektronische vering beschikt, en tegelijkertijd ‘maar’ € 1.500 duurder dan de kale Versys 1000 (die niet meer wordt geproduceerd), terwijl alle elektronische speeltjes in totaal een waarde van € 4.000 vertegenwoordigen.
Introducties in COVID-19 tijden: rijden in eigen land en gewoon zelf je broodjes meenemen voor de lunch
Prijzen | NL | BE | |
Versys 1000 S | €16.499 | €15.399 | |
Tourer pakket | € 799 | € 799 | Zijkoffers met tassen + Handkappen + Tankpad |
Tourer+ pakket | €1.199 | €1.199 | Tourer pakket + Led mistlampen |
Grand Tourer pakket | €1.599 | €1.599 | Tourer+ pakket + 12V contactpunt + Topcover met rugsteun + GPS Steun |
Super comfortabel, dat blok, elektronicapakket, dat blok, design
knopjes en menustructuur niet bepaald intuïtief, quickshifter nukkig bij terugschakelen bij 2000 tpm in 6, hoogte instelling ruit