test: Aprilia Tuono V4 1100 Pikes Peak racer
Technische gegevens
20 januari 2020

| Merk/model | Aprilia Tuono V4 1100 Factory Pikes Peak racer |
| Motor | |
| Type | 65° V-4 cylinder |
| Koelsysteem | vloeistofkoeling |
| Cilinderinhoud | 1.078 cc |
| Boring x slag | 81 x 52.3 mm |
| Compr. verh. | 13.5:1 |
| Klepaandrijving | 4 kleppen per cilinder, DOHC |
| Ontsteking | Aprilia Racing Magneti Marelli APX2 ECU |
| Starter | elektrisch |
| Benzinetoevoer | injectie, 4 Weber-Marelli 48-mm throttle bodies met elke een enkele injector, met Power Commander |
| Smering | wet sump, geforceerd |
| Vermogen | 170 pk @ 11.000 tpm op zeeniveau aan het achterwiel |
| Koppel | n.b. |
| Transmissie | |
| Aantal versnellingen | 6, cassette type versnellingsbak, quickshifter met autoblipper |
| Eindoverbrenging | ketting 15/54 eindoverbrenging |
| Koppeling | natte meervoudig platen, kabelbediend, anti-hop |
| Chassis | |
| Frame | Twin-spar aluminium frame met vertikaal instelbare positionering motorblok, Sachs stuurdemper |
| Wielbasis | 1.450 mm |
| Balhoofdhoek | 24,7° |
| Naloop | 99,7 mm |
| Vering voor | Öhlins NIX30 43 mm upside down, volledig instelbaar |
| Vering achter | Öhlins TTX36 monoshock met piggyback reservoir, volledig instelbaar |
| Veerweg voor | 125 mm |
| Veerweg achter | 130 mm |
| Voorrem | dubbele schijf 320 mm, Brembo M50 Monobloc 4-zuiger radiale remklauw, ABS uitgeschakeld |
| Achterrem | enkele 220 mm schijf, Brembo 2-zuiger remklauw, duimrem bediening aan het stuur, ABS uitgeschakeld |
| Voorband | 120/75R420 Pirelli Diablo Superbike om 3.5" Aprilia RSV4 RF gesmede velg |
| Achterband | 200/60-17 Pirelli Diablo Superbike om 6.00" RSV4 RF gesmede velg |
| Afmetingen | |
| Lengte | n.b. |
| Breedte | n.b. |
| Hoogte | n.b. |
| Zadelhoogte | 840 mm |
| Gewicht | 170 kg rijklaar, exclusief benzine (51%/49% gewichtsverdeling) |
| Tankinhoud | n.b. |
| Reserve | n.v.t. |
| Eigenaar | Piaggio Group Americas Inc., Californië, USA |