Vergelijk: CFMoto 450SR versus...
Conclusie
Na anderhalve dag sturen op Ecuyers zijn we d’r wel van overtuigd dat CFMoto met de 450SR de lat in het A2-Supersport segment een flink stuk hoger heeft gelegd. De motor doet qua looks niet onder voor de zware jongens, is standaard beter uitgerust dan de concurrentie en beschikt over een rijwielgedeelte dat niet alleen ‘in z’n klasse’ zeer goed te noemen is.Het motorblok kent dankzij het 270 graden ontwerp een fijne lineaire vermogensopbouw, met echt al een leuk stukje koppel in het middengebied waardoor het De Supersport op een dood spoor? Echt niet!blokje zeker niet hoog in toeren gejaagd moet worden om het een beetje lekker vooruit te laten gaan. Ideaal voor op straat omdat je ook bij een hogere versnelling nog voldoende power hebt en je wat minder vlijtig door de versnellingsbak hoeft te gaan dan menig andere A2-motorfiets.
Op circuit mis je door het lineaire karakter wel een beetje de pure beleving door het uitblijven van een soort eindschot als je de toerenteller richting het rode gebied jaagt, maar vergis je dus niet want ongemerkt gaat het dus echt wel lekker vooruit. Dat het een pure kwestie van beleving is blijkt al snel als ik mijn maat Dirk, die dit hele weekend op een GSX-R600 rijdt, er een sessie op laat rijden en hij bij terugkomst het weliswaar een hele leuke fiets noemt, maar vervolgens “dat gaat niet echt vooruit he” roept. Sessie later komt hij me op het recht stuk voorbij gevlogen maar al bij bocht 2 en 3 stuur ik de CF al met een krappe lijn onder hem door en kan eerder op het gas waardoor ik hem bij het uitacceleren voor blijf.
De rest van de ronde zijn voldoende om een stukje bij hem weg te rijden zodat hij op het rechte stuk al niet meer in de gelegenheid was om te passeren, daarna werd zijn achterstand alleen maar groter. Einde sessie staat hij lachend naast me; “jong dat ding gaat vooruit , das niet normaal he, ik kon daarna niet meer aanpikken!” Nou ben maar gerust Dirk, je was echt niet de enige, het merendeel van de rijders lukte dat niet. Stiekem blij dat de rest niet beschikbaar was, dat geeft ons een mooi excuus om dit het volgend jaar weer te doen, maar dan met de hele bubs.
Vet design, ruime zit, schakelpatroon omwisselbaar, super lichte koppeling, set-up vering, standaard valblokken in kuip
Hinderlijk knipperen cijfers toerenteller wanneer je op precies het kantelpunt een constant toerental rijdt, als je dan toch alles uit de kast trekt, waarom dan niet meteen ook volledig instelbare vering?