Zoeken

Test: Moto Guzzi V100 Mandello S

Conclusie

7 november 2022

 

Met de lancering van de V100 Mandello zijn ze bij Piaggio er inderdaad in geslaagd om een motor te ontwikkelen die aan de verwachting voldoet, als een goed ontworpen stap voorwaarts in de nieuwe dappere wereld voor Moto Guzzi. De V100 Mandello heeft een hoge mate van moderniteit bereikt, zonder dat daarbij op de traditionele kwaliteiten en intrinsieke aantrekkingskracht van de huidige neo-vintage modellenreeks is ingeboet. De kwaliteit ligt op hoog niveau, evenals z’n prijs, maar de adelaar op het Guzzi Soms zijn er van die momenten dat je met weemoed aan de coronatijd terugdenkt. Je weet wel, toen er geen kip op de weg te vinden was. Ahhh, ik haat zondagsrijdersembleem is bij de lancering van dit model ongetwijfeld een stuk harder met z’n vleugels gaan slaan. 

En dit is nog maar het begin: er staat nog een hele reeks varianten gepland die de komende jaren met één model per jaar zullen worden gelanceerd en hoewel je in de Guzzi fabriek in Mandello niemand zult vinden die het zal bevestigen, is het 99% zeker dat deze week op de EICMA in Milaan een Allroad versie van de V100 zal worden onthuld, om het tegen BMW’s ongenaakbare R 1250 GS op te nemen.

De standaard V100 Mandello is leverbaar in twee kleuren, het matte Bianco Polare met matgouden velgen en Rosso Magma, compleet met velgen in dezelfde kleur. De Mandello S is ook verkrijgbaar in twee speciale kleurschema’s: Verde 2121 is de kleurstelling van de fiets waarmee wij reden, terwijl Grigio Avanguardia momenteel een heel trendy kleur is. Beide versies worden geleverd met matzwart gelakte velgen. De V100 Mandello kost € 17.399, voor de V100 Mandello S moet € 20.399 worden afgetikt. Bij onze zuiderburen is dat € 15.499 voor de standaard en € 17.999 voor de S.

Modern met behoud van traditionele waardes, zeef fijn blok, geweldige zitpositie, geen truttenschudder

Zadel niet fijn voor lange zit, zware koppeling, Italiaanse zondagsrijders