Lezerstest Suzuki GSX-S950, GSX-S1000 en GSX-S1000GT
Technische gegevens
5 december 2022
Merk/model | Suzuki GSX-S950 | GSX-S950 | GSX-S1000 | GSX-S1000GT |
Motor | ||||
Type | viercilinder lijnmotor | viercilinder lijnmotor | viercilinder lijnmotor | viercilinder lijnmotor |
Koelsysteem | vloeistofkoeling | vloeistofkoeling | vloeistofkoeling | vloeistofkoeling |
Cilinderinhoud | 999 cc | 999 cc | 999 cc | 999 cc |
Boring x slag | 73,5 x 59 mm | 73,5 x 59 mm | 73,5 x 59 mm | 73,5 x 59 mm |
Compr. verh. | 12,2:1 | 12,2:1 | 12,2:1 | 12,2:1 |
Klepaandrijving | DOHC, 4 kleppen per cilinder | DOHC, 4 kleppen per cilinder | DOHC, 4 kleppen per cilinder | DOHC, 4 kleppen per cilinder |
Ontsteking | digitaal, transistor, instelbare tractiecontrole | digitaal, transistor, instelbare tractiecontrole | digitaal, transistor, instelbare tractiecontrole, 5 rijmoi | digitaal, transistor, instelbare tractiecontrole, 5 rijmoi |
Starter | elektrisch | elektrisch | elektrisch | elektrisch |
Benzinetoevoer | elektronische benzine-injectie | elektronische benzine-injectie | elektronische benzine-injectie | elektronische benzine-injectie |
Smering | wet sump | wet sump | wet sump | wet sump |
Vermogen | 48 pk @ 5.000 tpm | 95 pk @ 7.800 tpm | 152 pk @ 11.000 tpm | 152 pk @ 11.000 tpm |
Koppel | 76 Nm @ 3.250 tpm | 92 Nm @ 6.500 tpm | 106 Nm @ 9.250 tpm | 106 Nm @ 9.250 tpm |
Transmissie | ||||
Aantal versnellingen | 6, constant mesh | 6, constant mesh | 6, constant mesh, up/down quickshift | 6, constant mesh, up/down quickshift |
Finale reductie | ketting | ketting | ketting | ketting |
Koppeling | Nat, meervoudig platen, kabel bediend, slip-assist | Nat, meervoudig platen, kabel bediend, slip-assist | Nat, meervoudig platen, kabel bediend, slip-assist | Nat, meervoudig platen, kabel bediend, slip-assist |
Chassis | ||||
Frame | Aluminium beam twin spar | Aluminium beam twin spar | Aluminium beam twin spar | Aluminium beam twin spar |
Wielbasis | 1.460 mm | 1.460 mm | 1.460 mm | 1.460 mm |
Balhoofdhoek | 25° | 25° | 25° | 25° |
Naloop | 100 mm | 100 mm | 100 mm | 100 mm |
Vering voor | 43 mm KYB upside down, niet instelbaar | 43 mm KYB upside down, niet instelbaar | 43 mm KYB upside down, volledig instelbaar | 43 mm KYB upside down, volledig instelbaar |
Vering achter | monoshock, veervoorspanning en uitgaande demping instelbaar | monoshock, veervoorspanning en uitgaande demping instelbaar | monoshock, veervoorspanning en uitgaande demping instelbaar | monoshock, veervoorspanning en uitgaande demping instelbaar |
Veerweg voor | n.b. | n.b. | n.b. | n.b. |
Veerweg achter | n.b. | n.b. | n.b. | n.b. |
Voorrem | dubbele schijf 310 mm, Tokico 4-zuiger radiale remklauw, ABS | dubbele schijf 310 mm, Tokico 4-zuiger radiale remklauw, ABS | dubbele schijf 310 mm, Brembo M4.32 Monobloc radiale remklauw, ABS | dubbele schijf 310 mm, Brembo 4-zuiger radiale remklauw, ABS |
Achterrem | enkele schijf 220 mm, Nissin 1-zuiger remklauw, ABS | enkele schijf 220 mm, Nissin 1-zuiger remklauw, ABS | enkele schijf 220 mm, Nissin 1-zuiger remklauw, ABS | enkele schijf 220 mm, Brembo 1-zuiger remklauw, ABS |
Voorband | 120/70 ZR 17" | 120/70 ZR 17" | 120/70 ZR 17" | 120/70 ZR 17" |
Achterband | 190/50 ZR 17" | 190/50 ZR 17" | 190/50 ZR 17" | 190/50 ZR 17" |
Afmetingen | ||||
Lengte | 2.115 mm | 2.115 mm | 2.115 mm | 2.140 mm |
Breedte | 810 mm | 810 mm | 810 mm | 825 mm |
Hoogte | 1.080 mm | 1.080 mm | 1.080 mm | 1.215 mm |
Zadelhoogte | 810 mm | 810 mm | 810 mm | 810 mm |
Gewicht | 214 kg rijklaar | 214 kg rijklaar | 214 kg rijklaar | 226 kg rijklaar |
Tankinhoud | 19 liter | 19 liter | 19 liter | 19 liter |
Reserve | n.b. | n.b. | n.b. | n.b. |
Gegevens | ||||
Rijbewijs | A | A | A | A |
Garantie | 3 jaar | 3 jaar | 3 jaar | 3 jaar |
Adviesprijs NL | € 11.299,00 | € 11.299,00 | € 14.999,00 | € 16.499,00 |
Adviesprijs BE | € 10.799,00 | € 10.799,00 | € 13.149,00 | € 14.299,00 |
Importeur NL | B.V. Nimag | B.V. Nimag | B.V. Nimag | B.V. Nimag |
www.suzuki.nl | www.suzuki.nl | www.suzuki.nl | www.suzuki.nl |