Zoeken

Dubbeltest: Moto Guzzi V7 Special en V7 Stone

Conclusie

14 juli 2021

Het V7 850 duo is ontspannen en plezierig voor alledaagse ritjes, waar je kunt genieten van de voordelen van cardanaandrijving, zonder de gebruikelijk nadelen. Ondanks de relatief conventionele achtervering was er geen negatief effect van cardanwerking te bespeuren en Doe jezelf een plezier en maak eens een proefrit. Geloof me, je zult geen spijt krijgendankzij de sterk verlaagde inertia van de krukas bespeurde ik geen enkel nadelig effect van het in lengteplaatsing van de krukas waar oude Guzzi’s bekend om staan. Je kunt midden in de bocht het gas dichtdoen of juist opengooien zonder dat de V7 daarbij van koers verandert, de bocht invalt of zich juist opricht, maar gewoon z’n koers blijft houden.

De V7 Special en V7 Stone zijn twee zeer goede nieuwe fietsen, elk met een eigen persoonlijkheid die ver van die ander staat, die met de komst van de nieuwe vleugels op de Moto Guzzi adelaar – die twee jaar geleden hun debuut maakten op de V85TT – nu nog harder werken. De belofte van verdere nieuwe middenklasse modellen op basis van dit blok is zeer opwindend – en volgens het Moto Guzzi management wordt momenteel aan een grotere versie van het blok gewerkt. Dat zijn nog eens goede vooruitzichten voor Guzzisti.