Introductie Suzuki GSX-R 1000
Conclusie
Nou, ik doe nog een rondje, okee?
Vóór 2012 was de GSX-R al een toonbeeld van 1.000cc vier in lijn bulligheid, dat is niet veranderd. Met de nieuwe, laatste generatie heeft Suzuki slechts geprobeerd de allerlaatste puntjes op de i te zetten en zo de beste viercilinder op de markt te zetten. Zelfs verstoken van enig electronisch hulpmiddel is de motor te remmen, sturen en uitaccelereren op de letter van je eigen wensen. In de juiste handen zou je hiermee nog steeds menig concurrent achter je kunnen laten en dat klinkt in de kroeg toch nog wel even ietsje stoerder. Niemand die het smoesje “ja, maar het stond wel op standje race hoor” zal pikken, Jij doet het op een GSX-R en die hééft het niet eens. Wat overigens wel erg waarschijnlijk op de lijst staat voor de volgende generatie. Voor nu blijft de GSX-R een eerlijke en uitermate rijdbare motor gemaakt die je echt niet snel zal verrassen. En dat is met 185 pk, zónder digitaal vangnet, een hele prestatie.
- Rijdt als je favoriete paar schoenen, koning lineair, remmen en dat allemaal zónder hulp
- Volg de trend, volg de trend!
Standaard |
Circuitsetting | Setting Bridgestone R10 | |
Veervoorspanning voor |
5 1/2 slag in |
6 1/2 slag in | 6 1/2 slag in |
Rebound demping | 4 uit | 4 1/2 uit | 4 uit |
Compressie | 5 1/4 uit | 5 1/4 uit | 5 1/4 uit |
Rebound demping achter | 2 3/4 uit | 3 3/4 uit | 1 3/4 uit |
Compressie Lowspeed | 2 1/4 uit | 1 3/4 uit | 1 3/4 uit |
Compressie Highspeed | 3 uit | 4 uit | 3 uit |
Bandenspanning voor | 2.5 | 2.5 | 2.0 |
Bandenspanning achter | 2.9 | 2.0 | 1.9 |
Achtertandwiel | 42 tands | 42 tands | 43 tands |