Introductie: Honda CBR600RR 07
Pagina 6
Inhoudsopgave |
---|
Introductie: Honda CBR600RR 07 |
Pagina 2 |
Pagina 3 |
Pagina 4 |
Pagina 5 |
Pagina 6 |
Pagina 7 |
Pagina 8 |
Dat men bij Honda weet hoe men racemotoren moet bouwen, dat zullen we niemand hoeven uit te leggen. Als geen ander is het merk sinds jaar en dag succesvol in elke raceklasse waaraan het deel heeft genomen. Wereldkampioen in de MotoGP, vice wereldkampioen in het WK Superbike en voor de vijfde maal op rij w
ereldkampioen in het WK Supersport. Vanaf het eerste moment dat Honda de CBR600RR introduceerde is de motor ongeslagen. Dat alleen al geeft aan hoe goed men bij Honda zijn zaakjes voor elkaar had.Dat ondanks deze racesuccessen de motor verkooptechnisch flink in had moeten leveren ten opzichte van met name de R6 en de GSX-R600, zat de Japanners toch niet lekker. Dus was het tijd voor een stevige maatregel, tijd voor een nieuwe 600RR. En wat voor één. Een motor die er niet alleen gelikt uitziet, maar ook nog eens compacter èn (hoe tegenstrijdig als het ook moge klinken) veel comfortabeler zit. Voorzien van een rijwielgedeelte en motorblok waar amper iets aan veranderd hoeft te worden om op WK niveau competitief te worden.
Om Kenan Sofuoglu, tweede rijder in het ten Kate raceteam te citeren: "Wat met deze zeshonderd moet gebeuren om "m raceklaar te maken? Originele kuip eraf, racekuip erop, klaar. Punt!" Op naar wereldtitel nummer zes.
- Vering, zithouding, uitstraling
- Grondspeling, elektronische anti-hop