Zoeken

Moto Guzzi Breva V750 ie

Moto Guzzi Breva V750 ie

31 juli 2003
Dat Moto Guzzi een merk is met een roemruchte historie zal bij de meesten wel bekend zijn. Het Italiaanse motormerk uit Mandello del Lario aan het Comomeer behaalde zijn grootste successen in de jaren 50 toen het onverslaanbaar was in de 350cc wegrace. Zo vooruitstrevend als men was op racegebied, zo conservatief was men echter op het gebied van productie motoren. Zelfs de huidige generatie motoren stamt af van de V7, een motor die voor het eerst het daglicht zag in 1966. (Wat overigens volgens ondergetekende een heel goed bouwjaar schijnt te zijn.) Economische recessies en teruglopende motorverkopen zorgden ervoor dat de ontwikkeling bij Moto Guzzi de laatste decennia nagenoeg stil heeft gestaan. De overname door Aprilia enkele jaren geleden kan worden gezien als de redding van de fabriek en een keerpunt in de geschiedenis. Na jarenlang een flinke tegenwind gehad te hebben, was nu eindelijk de wind gedraaid richting het zuiden. De Breva, een zuidelijke wind die over het Comomeer waait en voor zonneschijn en mooi weer zorgt, waaide nu eindelijk door de Italiaanse fabriek. Het was dan ook niet meer dan logisch dat de eerste telg van de nieuwe generatie Moto Guzzi motoren "Breva" zou worden genoemd. Wij waren reuze benieuwd hoe verfrissend die wind dan wel was geweest en reden als eerste e-zine op de nieuwe Moto Guzzi Breva V750 i.e.
Inhoudsopgave
Moto Guzzi Breva V750 ie
Pagina 2
Pagina 3
Pagina 4
Pagina 5
Pagina 6
Pagina 7
Pagina 8

Introductie

Moto Guzzi_Breva_750_2003_1-1

Tekst: Ed Smits
Fotografie: Vincent Burger