Toch geupdatet 2024 motorblok in Desmosedici GP25
Ducati had voor 2025 een compleet nieuw blok, een nieuw frame en nieuwe aerodynamica ontwikkeld, maar hoewel het nieuwe blok qua gasrespons en vermogensafgifte beduidend beter was, kon met het nieuwe blok niet zo hard worden geremd als met het 2024 blok - en met de ontwikkeling van het blok bevroren tot eind 2026 besloot Ducati voor het zekere te gaan. De tijd tussen de twee testen in Sepang en Buriram was té kort om oplossingen te bedenken en uit te testen.
Ook voor wat betreft het frame en de aerodynamica werd gekozen voor de 2024 onderdelen, en de eerstkomende test na afloop van de Grand Prix in Jerez af te wachten, voor verdere testen en analyses. In tegenstelling tot het blok, waarvan de ontwikkeling bevroren is, mogen frame en aerodynamica gedurende het seizoen wel worden aangepast.
Na afloop van de opener van het seizoen, die door Ducati en diens kersverse fabrieksrijder Marc Marquez werd gedomineerd, heeft de Italiaanse fabriek uit Borgo Panigale onthuld dat er toch wel verschillen zijn in specificatie tussen de blokken in de GP25 machines van fabrieksrijders Marc Marquez en Pecco Bagnaia en VR46 satellietrijder Fabio Di Giannantonio, en de GP24 machines van Alex Marquez, Franco Morbidelli en Ferin Aldeguer.
Wat er exact is aangepast is niet bekend, een woordvoerder van Ducati heeft tegenover Motorsport.com verklaard dat er twee specificaties zijn van het GP24-blok. "Het blok voor Marc, Pecco en Diggia heeft enkele kleine aanpassingen vergeleken met het blok voor Alex, Franco en Fermin", aldus de woordvoerder. "In de nieuwe specificatie hebben we de opmerkingen van Marc en Pecco verwerkt."