Dubbeltest: Zero SR en DSR
Conclusie
Met de lancering van de 2024 SR en DSR heeft Zero twee motoren op de markt gezet die een compleet nieuwe dimensie geven aan het A2-segment. Wat stuureigenschappen betreft doen beide modellen niet onder aan hun zwaardere evenknieën, de SR/F en DSR/X, Je een met de natuur voelen. Of zoiets. Serene rust is ook wel eens lekkermaar het meest indrukwekkend is de aandrijving, die niet alleen helemaal niet des A2 is, maar bovendien menig eenliterplus ICE-motor het nakijken geeft. Ten opzichte van de SR/F en DSR/X lever je wel iets in, maar daar staat een beduidend scherper prijskaartje tegenover van € 18.710 voor de SR en € 19.725 voor de DSR.
Het enige nadeel van de SR en DSR ten opzichte van de SR/F en DSR/X is dat beide modellen standaard slechts 3,3 kW laadsnelheid hebben, waardoor de 6 kW Rapid Charger (die de laadsnelheid dus in totaal op 9,3 kW brengt) eigenlijk een must-have accessoire is. Maar dat zal Zero ook hebben ingezien, getuige de tijdelijk zeer scherpe prijs van € 350 voor het Premium-pakket dat onder andere die Rapid Charger bevat. Nu alleen nog andere schakelaars op het stuur en een bijdetijdse cruise controle en er valt weinig meer te klagen.
Instant (mega)koppel, A2 met anabolen, fijne zit op beide, comfort DSR
Indeling TFT-display en menubediening, steenkolen cruisecontrol, vering SR iets te stug