Test: Yamaha YZF-R7
Conclusie
Met de lancering van de YZF-R7 heeft Yamaha de Supersport een nieuwe dimensie gegeven. De 188 kilo R7 laat zich behendig van de ene sluwe combinatie van bochten naar de andere manoeuvreren, alles maakt een uiterst beheersbare indruk en is prettig hanteerbaar. De primaire bite van de remmen zou best krachtiger kunnen zijn, maar voor de beoogde klanten en het rijden op de openbare weg is de afstelling prima gekozen. Net zoals het hele concept goed werkt: de R7 biedt ongecompliceerd en toch volledig bevredigend rijplezier zonder lange bedieningsmenu's te hoeven doorlopen om moeizaam de rijmodi samen te stellen. Voor het prijskaartje van € 10.299 heeft Yamaha inderdaad een nieuwe la opengemaakt.
Design, dat blok, quickshifter, ongecompliceerde supersport, heerlijk ding voor 't circuit
Rem had meer bite mogen hebben, clip-ons zijn toch minder voor op straat, LCD display is echt niet meer van deze tijd