Zoeken

Meer koppel onderin voor 2021 Moto Guzzi V85 TT

14 januari 2021
Hij is nog maar twee jaar op de markt, maar nu al kan worden gezegd dat de V85 het grootste succes is in de recente geschiedenis van Moto Guzzi. Voor 2021 hebben de Italianen de karaktervolle Allroad nog beter gemaakt. En 'm een ander likje verf gegeven.

We denken dat Moto Guzzi zich het 100-jarig lustrum anders had voorgesteld, gezien de huidige situatie met COVID-19 zit een uitbundig feestje er voorlopig nog niet in, maar wat in het vat zit, verzuurt niet en misschien kan ergens in het derde kwartaal het lustrum alsnog worden gevierd. 

Dat uitpakken heeft Guzzi echter al wel gedaan met de V85 TT en V85 TT Travel. De updates die het  merk van de Adelaar heeft doorgevoerd aan haar bestverkopende model, zijn gebaseerd op de verzoeken van de fans. 

Zo heeft Guzzi de in lengterichting geplaatste 853 cc 90° V-twin nu meer koppel gekregen in de toerenkelder en het middengebied, dankzij een geoptimaliseerde nokkenasaandrijving met stoterstangen en tuimelaars en bijbehorende aanpassing van de ECU. 

Het aanpassen van de ECU is niet het enige wat Guzzi op het vlak van elektronica heeft gedaan, op het vlak van rijhulpmiddelen zijn twee extra rijmodi voorzien (Sport, voor een meer sportieve rijstijl en Custom, om alles zelf naar eigen geur en smaak aan te passen) naast de bestaande drie (Strada - Straat, Pioggia - Regen, Off-road).

Verder zijn de nieuwe gespaakte wielen zijn nu van tubeless banden voorzien, wat bovendien een gewichtsbesparing van anderhalve kilo heeft opgeleverd. Bovendien is dat onafgeveerd gewicht en dat ga je dus echt wel merken met sturen. 

De V85 TT is leverbaar in drie nieuwe kleuren: Nero Etna, Giallo Mojave en Rosso Uluru. Dat geldt ook voor de V85 TT Travel, die technisch dezelfde modificaties is ondergaan.