Yamaha viert 70-jarig bestaan
Yamaha Motor werd op 1 juli 1955 ongericht door Genichi Kawakami, die met een "gedurfde geest van innovatie" (woorden van Yamaha, niet van ons) de motorfietsmarkt betrad die al met sterke spelers was gevuld. Het bedrijf introduceerde zijn eerste motorfiets, de YA-1 - bijgenaamd de "Rode Libelle", een luchtgekoelde 2-takt 125 cc 1-cilinder motorblok die het vakmanschap, de creativiteit en de uitmuntendheid van het bedrijf belichaamde.
Om de kwaliteit te bewijzen, nam Yamaha de YA-1 al tien dagen na de oprichting van het bedrijf mee naar het racecircuit en nam datzelfde jaar deel aan de derde Mount Fuji Ascent Race en de eerste Asama Highlands Race. Hij won de 125 cc-klasse van beide races. Tot op de dag van vandaag stimuleren deze triomfen Yamaha om op het allerhoogste niveau te concurreren.
"Zeventig jaar is een opmerkelijke mijlpaal en we zijn zeer vereerd dat we dit mogen vieren en dat we deel mogen uitmaken van dit erfgoed. De reis van Yamaha Motor is gevormd door een rijke geschiedenis die bestaat uit meerdere prestaties en ervaringen die onze waarden hebben bepaald. Deze waarden zetten ons er nu toe aan om te streven naar uitmuntendheid in alles wat we doen, met als doel continue groei, innovatie en het creëren van Kando voor onze klanten.
Ik maak van deze gelegenheid gebruik om ons moederbedrijf in Japan te feliciteren met het 70-jarige jubileum. Deze prestatie zou niet mogelijk zijn geweest zonder de toewijding en steun van alle betrokkenen. Aan onze klanten, werknemers, distributienetwerk en leveranciers, bedankt dat jullie ons steunen op deze reis en dat jullie ons uitdagen om het elke dag beter te doen. Op naar nog eens 70 jaar succes!"
Om deze mijlpaal te markeren, heeft het bedrijf een speciaal logo voor het 70-jarig jubileum gelanceerd. Ontworpen onder het concept van "Everything Begins with a Challenge", is het logo gebaseerd op de racenummerplaat die in 1955 op de YA-1 werd gebruikt. Yamaha viert het hele jaar door zijn jubileum en zijn nalatenschap, waardoor Kando dichter bij de belanghebbenden komt.