Test: MFR Ducati Mutant
Technische gegevens
28 februari 2023

| Merk/model | MFR Ducati Mutant |
| Motor | |
| Type | Tweecilinder 90° L-Twin |
| Koelsysteem | Luchtkoeling |
| Cilinderinhoud | 1.078 cc |
| Boring x slag | 96 x 71,5 mm |
| Compr. verh. | 10,5:1 |
| Klepaandrijving | DOHC, 2 kleppen per cilinder |
| Ontsteking | Digitaal |
| Starter | Elektrisch |
| Benzinetoevoer | Magneti Marelli Injectie, 45 mm gasklephuizen |
| Smering | Wet sump |
| Vermogen | 110 pk @ 7.900 tpm |
| Koppel | 115 Nm @ 4.800 tpm |
| Transmissie | |
| Aantal versnellingen | 6, constant mesh |
| Eindoverbrenging | O-ring ketting |
| Koppeling | droog, meervoudige plaat, hydraulische bediening |
| Chassis | |
| Frame | Vakwerkbuisframe |
| Wielbasis | 1.980 mm |
| Balhoofdhoek | 37° |
| Naloop | 151 mm |
| Vering voor | Öhlins 48 mm upside down, volledig instelbaar |
| Vering achter | Öhlins monoshock met progressief linksysteem, volledig instelbaar |
| Veerweg voor | 190 mm |
| Veerweg achter | 130 mm |
| Voorrem | Enkele schijf Braking 330 mm, Brembo Monobloc radiale 4-zuiger remklauw |
| Achterrem | Enkele schijf Braking 220 mm, dubbele Brembo 2-zuiger remklauw - waarvan een gelinkt aan de voorrem |
| Voorband | 200/50 18" Metzeler op gemodificeerd 6" brede 5-spaaks Marchesini velg |
| Achterband | 300/35 18" Metzeler op gemodificeerd 10" brede 5-spaaks Marchesini velg |
| Afmetingen | |
| Lengte | n.b. |
| Breedte | n.b. |
| Hoogte | n.b. |
| Zadelhoogte | 725 mm |
| Gewicht | 215 kg rijklaar, zonder benzine |
| Tankinhoud | 30 liter |
| Reserve | n.b. |
| Gegevens | |
| Rijbewijsklasse | A |
| Garantie | n.v.t. |
| Prijs | vanaf 600.000 Rand |
| Fabrikant | Moto Frisoli Racing, Edenvale, Zuid-Afrika |