Test: MFR Ducati Mutant
Technische gegevens
28 februari 2023
Merk/model | MFR Ducati Mutant |
Motor | |
Type | Tweecilinder 90° L-Twin |
Koelsysteem | Luchtkoeling |
Cilinderinhoud | 1.078 cc |
Boring x slag | 96 x 71,5 mm |
Compr. verh. | 10,5:1 |
Klepaandrijving | DOHC, 2 kleppen per cilinder |
Ontsteking | Digitaal |
Starter | Elektrisch |
Benzinetoevoer | Magneti Marelli Injectie, 45 mm gasklephuizen |
Smering | Wet sump |
Vermogen | 110 pk @ 7.900 tpm |
Koppel | 115 Nm @ 4.800 tpm |
Transmissie | |
Aantal versnellingen | 6, constant mesh |
Eindoverbrenging | O-ring ketting |
Koppeling | droog, meervoudige plaat, hydraulische bediening |
Chassis | |
Frame | Vakwerkbuisframe |
Wielbasis | 1.980 mm |
Balhoofdhoek | 37° |
Naloop | 151 mm |
Vering voor | Öhlins 48 mm upside down, volledig instelbaar |
Vering achter | Öhlins monoshock met progressief linksysteem, volledig instelbaar |
Veerweg voor | 190 mm |
Veerweg achter | 130 mm |
Voorrem | Enkele schijf Braking 330 mm, Brembo Monobloc radiale 4-zuiger remklauw |
Achterrem | Enkele schijf Braking 220 mm, dubbele Brembo 2-zuiger remklauw - waarvan een gelinkt aan de voorrem |
Voorband | 200/50 18" Metzeler op gemodificeerd 6" brede 5-spaaks Marchesini velg |
Achterband | 300/35 18" Metzeler op gemodificeerd 10" brede 5-spaaks Marchesini velg |
Afmetingen | |
Lengte | n.b. |
Breedte | n.b. |
Hoogte | n.b. |
Zadelhoogte | 725 mm |
Gewicht | 215 kg rijklaar, zonder benzine |
Tankinhoud | 30 liter |
Reserve | n.b. |
Gegevens | |
Rijbewijsklasse | A |
Garantie | n.v.t. |
Prijs | vanaf 600.000 Rand |
Fabrikant | Moto Frisoli Racing, Edenvale, Zuid-Afrika |