Zoeken

Test: Harley-Davidson Street Rod

Conclusie

9 mei 2017

 

De geweldige styling met hoge cool-factor, gecombineerd met die iconische naam op de tank en de verkwikkende performance van het motorblok (misschien nog wel z’n belangrijkste troef) zal van de Street Rod ongetwijfeld een groot succes gaan maken – vooral bij die ongelofelijk scherpe prijs van 9.900 euro. Daarmee zal de Street Rod en de modellen die op basis van de fiets in de toekomst zullen volgen om het platform uit te breiden (Flat Tracker, Café Racer, noem maar op), haast zeker een belangrijke rol gaan spelen in Yep, dit is inderdaad een Harley die stuurtHarley’s strategie om de komende tien jaar 2 miljoen nieuwe Harley rijders te verwelkomen, met 50! nieuwe modellen te verwachten in de komende 5 jaar. Een ambitie die alleen kan worden gerealiseerd door het assortiment drastisch uit te breiden en dus motoren te gaan maken zoals deze Milwaukee Monster die compleet anders zijn dan waar Harley tot op heden voor stond.

Alles zal echter ook afhangen van de vraag of de nieuwe richting die de fabriek nu heeft ingeslagen door de Harley-Davidson dealers zal worden omarmd en de motoren niet – zoals in het verleden met Buell – ergens boven in een hoek worden gezet ‘omdat ze de vaste klanten niet aanspreken’. De Street Rod is het Amerikaanse equivalent van de KTM Duke, een scherp geprijsde, cool uitziende performance motor waarmee een jong publiek moet worden aangesproken. Het volgende doel zal dan zijn deze nieuwe klanten vast te houden als ze over gaan stappen op een zware fiets.

Als dit stap 1 is in Harley's nieuwe plan, dan ben ik benieuwd wat de komende tijd nog allemaal gaat volgen...

hij stuurt, mooi motorblok, ziet er best stoer uit, prijs

grondspeling, initiële gasrespons, uitlaat en luchtinlaat zit grote rijders in de weg