Zoeken

Multitest: Daytona 675R vs 848EVO vs GSX-R750

Technische gegevens

31 augustus 2011
Inhoudsopgave
Multitest: Daytona 675R vs 848EVO vs GSX-R750
Wij van Motorfreaks
Fahren, varen op de Autobahn
Morgen zal het beter zijn
De tiet van Madame Eau Rouge
Conclusie
Het nut van de waarschuwingssticker
Technische gegevens

Francorchamps_2676

Merk/model Suzuki GSX-R750 L1 Triumph Daytona 675 R Ducati 848 EVO
Motor
Type Viercilinder viertakt lijn Driecilinder viertakt lijnmotor Tweecilinder 90° L-Twin
Koelsysteem Vloeistof Vloeistof Vloeistof
Cilinderinhoud 750 cc 675 cc 849,4 cc
Boring x slag 70,0 x 48,7 mm 74,0 x 52,3 mm 94 x 61,2 mm
Compr. verh. 12,5 : 1 n.b. 13,2:1
Klepaandrijving DOHC, 4 kleppen per cilinder DOHC, 4 kleppen per cilinder DOHC, 4 kleppen per cilinder
Ontsteking Digitaal transistor Digitaal Digitaal
Starter Elektrisch Elektrisch Elektrisch
Benzinetoevoer Elektronische injectie, dubbele injectoren Multipoint sequentiele elektronsiche benzine-injectie Marelli electronische injectie, 60 mm ovale inlaatkelken
Smering Wet sump Wet sump Wet sump
Vermogen (opgave) 150 pk @ 13.200 tpm 125 pk @ 12.600 tpm 140 pk @ 10.500 tpm
Koppel (opgave) 88,5 Nm @ 11.200 tpm 72 Nm @ 11.700 tpm 98 Nm @ 9.750 tpm
Transmissie
Versnellingen 6, close ratio 6, close ratio 6, constant mesh
Primaire overbrenging Tandwielen Tandwielen Tandwielen
Eindoverbrenging Ketting Ketting O-ring ketting
Koppeling Nat, meervoudige plaat, slipperclutch, kabelbediend Nat, meervoudig plaat, kabelbediend Nat, meervoudige plaat, slipperclutch, hydraulisch bediend
Chassis
Frame Aluminium Twin Spar Aluminium twin spar buizenframe Trellis ALS450 buizenframe
Balhoofdhoek 23,45° 23.9° 24.5°
Naloop 97 mm 89,1 mm n.b.
Wielbasis 1.390 mm 1.395 mm 1.430 mm
Vering voor 41 mm Showa BPF upside down, volledig instelbaar (high/low speed) 43mm Ohlins NIC30 upside down, volledig instelbaar 43mm Showa upside down, volledig instelbaar
Vering achter Monoshock, volledig instelbaar (high/low speed) Ohlins TTX36 monoshock met piggy back reservoir, volledig instelbaar Showa monoshock, volledig instelbaar
Veerweg voor 120 mm 110 mm 127 mm
Veerweg achter 130 mm 130 mm 120 mm
Voorrem Dubbele 310 mm schijf, Brembo 4-zuiger monobloc Dubbele 308 mm zwevende schijf, Brembo 4-zuiger monoblocs Dubbele 320 mm schijf, Brembo radiale 4-zuiger Monoblocs
Achterrem Enkele 220 mm schijf, 2-zuiger remklauw Enkele 220 mm schijf, Nissin 1-zuiger remklauw Enkele 220 mm schijf, Brembo 2-zuiger remklauw
Voorband 120/70 ZR17 120/70 ZR17 120/70 ZR17
Achterband 180/55 ZR17 180/55 ZR17 180/55 ZR17
Afmetingen
Lengte 2.030 mm 2.020 mm 2.100 mm
Breedte 710 mm 710 mm n.b.
Hoogte 1.135 mm 1.105 mm 1.100 mm
Zadelhoogte 810 mm 830 mm 830 mm
Gewicht 190 kg rijklaar 185 kg rijklaar 168 kg droog
Tankinhoud 17 liter 17,4 liter 15,5 liter
Reserve n.b. n.b. 4 liter
Algemene Gegevens
Klein rijbewijs evt, na aanpassing nee nee
Garantie 3 jaar 2 jaar 2 jaar
Adviesprijs NL € 14.999,00 € 14.590,00 € 16.090,00
Adviesprijs BE n.b. € 13.690,00 € 14.650,00
Importeur NL B.V. Nimag Triumph Benelux Ducati North Europe
0345-349749 072-5410311 070-3017399
www.suzuki.nl www.triumph.co.uk www.ducati.nl