Multitest: Daytona 675R vs 848EVO vs GSX-R750
Technische gegevens
31 augustus 2011
Merk/model | Suzuki GSX-R750 L1 | Triumph Daytona 675 R | Ducati 848 EVO |
Motor | |||
Type | Viercilinder viertakt lijn | Driecilinder viertakt lijnmotor | Tweecilinder 90° L-Twin |
Koelsysteem | Vloeistof | Vloeistof | Vloeistof |
Cilinderinhoud | 750 cc | 675 cc | 849,4 cc |
Boring x slag | 70,0 x 48,7 mm | 74,0 x 52,3 mm | 94 x 61,2 mm |
Compr. verh. | 12,5 : 1 | n.b. | 13,2:1 |
Klepaandrijving | DOHC, 4 kleppen per cilinder | DOHC, 4 kleppen per cilinder | DOHC, 4 kleppen per cilinder |
Ontsteking | Digitaal transistor | Digitaal | Digitaal |
Starter | Elektrisch | Elektrisch | Elektrisch |
Benzinetoevoer | Elektronische injectie, dubbele injectoren | Multipoint sequentiele elektronsiche benzine-injectie | Marelli electronische injectie, 60 mm ovale inlaatkelken |
Smering | Wet sump | Wet sump | Wet sump |
Vermogen (opgave) | 150 pk @ 13.200 tpm | 125 pk @ 12.600 tpm | 140 pk @ 10.500 tpm |
Koppel (opgave) | 88,5 Nm @ 11.200 tpm | 72 Nm @ 11.700 tpm | 98 Nm @ 9.750 tpm |
Transmissie | |||
Versnellingen | 6, close ratio | 6, close ratio | 6, constant mesh |
Primaire overbrenging | Tandwielen | Tandwielen | Tandwielen |
Eindoverbrenging | Ketting | Ketting | O-ring ketting |
Koppeling | Nat, meervoudige plaat, slipperclutch, kabelbediend | Nat, meervoudig plaat, kabelbediend | Nat, meervoudige plaat, slipperclutch, hydraulisch bediend |
Chassis | |||
Frame | Aluminium Twin Spar | Aluminium twin spar buizenframe | Trellis ALS450 buizenframe |
Balhoofdhoek | 23,45° | 23.9° | 24.5° |
Naloop | 97 mm | 89,1 mm | n.b. |
Wielbasis | 1.390 mm | 1.395 mm | 1.430 mm |
Vering voor | 41 mm Showa BPF upside down, volledig instelbaar (high/low speed) | 43mm Ohlins NIC30 upside down, volledig instelbaar | 43mm Showa upside down, volledig instelbaar |
Vering achter | Monoshock, volledig instelbaar (high/low speed) | Ohlins TTX36 monoshock met piggy back reservoir, volledig instelbaar | Showa monoshock, volledig instelbaar |
Veerweg voor | 120 mm | 110 mm | 127 mm |
Veerweg achter | 130 mm | 130 mm | 120 mm |
Voorrem | Dubbele 310 mm schijf, Brembo 4-zuiger monobloc | Dubbele 308 mm zwevende schijf, Brembo 4-zuiger monoblocs | Dubbele 320 mm schijf, Brembo radiale 4-zuiger Monoblocs |
Achterrem | Enkele 220 mm schijf, 2-zuiger remklauw | Enkele 220 mm schijf, Nissin 1-zuiger remklauw | Enkele 220 mm schijf, Brembo 2-zuiger remklauw |
Voorband | 120/70 ZR17 | 120/70 ZR17 | 120/70 ZR17 |
Achterband | 180/55 ZR17 | 180/55 ZR17 | 180/55 ZR17 |
Afmetingen | |||
Lengte | 2.030 mm | 2.020 mm | 2.100 mm |
Breedte | 710 mm | 710 mm | n.b. |
Hoogte | 1.135 mm | 1.105 mm | 1.100 mm |
Zadelhoogte | 810 mm | 830 mm | 830 mm |
Gewicht | 190 kg rijklaar | 185 kg rijklaar | 168 kg droog |
Tankinhoud | 17 liter | 17,4 liter | 15,5 liter |
Reserve | n.b. | n.b. | 4 liter |
Algemene Gegevens | |||
Klein rijbewijs | evt, na aanpassing | nee | nee |
Garantie | 3 jaar | 2 jaar | 2 jaar |
Adviesprijs NL | € 14.999,00 | € 14.590,00 | € 16.090,00 |
Adviesprijs BE | n.b. | € 13.690,00 | € 14.650,00 |
Importeur NL | B.V. Nimag | Triumph Benelux | Ducati North Europe |
0345-349749 | 072-5410311 | 070-3017399 | |
www.suzuki.nl | www.triumph.co.uk | www.ducati.nl |