Test: Laverda 915 SFC
Technische gegevens
31 mei 2020
Merk/model | Laverda 915 SFC |
Motor | |
Type | paralleltwin, 360° krukas |
Koelsysteem | luchtkoeling |
Cilinderinhoud | 915 cc |
Boring x slag | 87 x 77 mm |
Compr. verh. | 12,5:1 |
Klepaandrijving | SOHC, twee kleppen per cilinder |
Ontsteking | Digitaal |
Starter | Elektrisch |
Benzinetoevoer | 2 x 40 mm Dell'Orto PHM |
Smering | wet sump |
Vermogen | 9 pk @ 7.800 tpm |
Koppel | n.b. |
Transmissie | |
Aantal versnellingen | 5, close ratio |
Eindoverbrenging | ketting |
Koppeling | nat, meervoudige plaat, kabelbediend, tandriem voor primaire aandrijving |
Chassis | |
Frame | Dubbel stalen wiegframe |
Wielbasis | 1.435 mm |
Balhoofdhoek | 24° |
Naloop | 95 mm |
Vering voor | 38 mm Marzocchi telescoop, inwendig Maxton |
Vering achter | Dubbele Koni schokbrekers, gemodificeerd door Maxton |
Veerweg voor | n.b. |
Veerweg achter | n.b. |
Voorrem | dubbele schijf 280 mm, AP-Lockheed 2-zuiger remklauw |
Achterrem | Enkele schijf 230 mm, AP-Lockheed 2-zuiger remklauw |
Voorband | 110/80 18" Avon AM22 |
Achterband | 130/70 18" Avon AM23 |
Afmetingen | |
Lengte | n.b. |
Breedte | n.b. |
Hoogte | n.b. |
Zadelhoogte | n.b. |
Gewicht | 167 kg rijklaar, zonder benzine |
Topsnelheid | 246 km/u |