Zoeken

Verslag Goedhart Seizoensopening

Veel te zien

14 februari 2019

Bij aankomst in Bodegraven, vroeg op zaterdagochtend, blijkt al meteen dat deze beurs een groot succes is. De parkeerterreinen, die Goedhart bij buurtbedrijven heeft geregeld, staan al vol. De showroom en de twee gigantische tenten, die als extra “beurshallen” dienstdoen zijn al gezellig druk. In de tenten staan tientallen standjes van reisorganisaties, motorbladen, toeleveranciers en uitvinders van magische producten, Voor de prijs hoef je het zeker niet te latenzoals je die op elke beurs vindt. Een poffertjeskraam, een hamburgertent, aan alles is gedacht - en tegen prijzen waarvoor je niet hoeft te slikken vóórdat je aan het eten bent. In de showroom staan nieuwe 2019 modellen, die je bij andere dealers nog niet tegenkomt. Op de nieuwe kledingcollectie krijg je 10% korting. Een deel van de showroom is ingericht als kledingshop voor overjarige voorraad, die met kortingen tot 70% over de toonbank gaan. En in een tweede tent staan motoren, die eveneens met flinke kortingen van eigenaar wisselen. Ook de workshops in de werkplaats zijn druk bezocht.

En-En

Het Goedhart-event is drukbezocht en de vraag is, is dat of-of, of en-en? Gaan de mensen naar Goedhart in plaats van naar de motorbeurs of is het een extra uitje? “We komen hier regelmatig, we zijn hier klant”, vertellen Rik-Jan en Edgar. “We komen nu speciaal hiernaartoe omdat de nieuwe motoren hier wel staan en de importeurs het bij de beurs van Utrecht laten afweten. Daarbij kun je hier ook wat rustiger rondkijken. Op de beurs is het altijd te druk. Daarbij is het ook leuk om even rond te kijken in zo’n grote motorzaak. Bovendien hoef je hier geen entree te betalen, de koffie is gratis en er zijn goede aanbiedingen. Maar”, zo stelt Rik Jan, “ik ga daarnaast ook nog naar de beurs in Utrecht.” Edgar doe dat niet: “Ik niet, ik vind de aanbiedingen in Utrecht tegenvallen. Kawasaki heeft al een eigen event gehad in Soest. Dat vind ik goed te begrijpen, want daar komen de mensen met meer specifieke interesse in dat merk. En primeurs ach, die zie je ook op internet”.

Snoepwinkel

Toch lijken de meeste bezoekers van het event bij Goedhart Motoren het eens met Rik-Jan: “mijn maatje zoekt een nieuw pak, daarom zijn we komen kijken. Ik was er niet eerder geweest, maar ik vind het wel erg leuk. Maar we gaan zeker volgende week nog naar de beurs in Utrecht, daar hebben we ons ook altijd vermaakt, dus waarom niet?” Een vergelijkbaar geluid horen we van Dirk en Motorbeurs, dus messcherpe prijzenShirly: “We komen vaker bij Goedhart Motoren. Het is wel 100 km bij ons vandaan, maar het is de grootste motorzaak met het beste aanbod. En dit is toch een serieus evenement met een enorm aanbod. Maar we gaan zeker ook naar de beurs, dat is voor ons toch elk jaar een soort snoepwinkel.”

Volgend jaar weer

Dat het event bij Goedhart Motoren succesvol was, is voor degenen die er zijn geweest geen verrassing: het was niet zo druk dat je over de hoofden kon lopen, maar prettig druk, dat het gezellig was en je op je gemak kleding en motoren kon kijken, of je kon genieten van de sfeer en de leuke muziek. Ook Berry Goedhart toonde zich na afloop zeer tevreden: “We hebben goede bezoekersaantallen gehad en leuke contacten met de consumenten ervaren. We hadden nog geïnvesteerd in grotere tenten, waardoor we de klanten veel ruimte konden bieden en dat was een goede zet. We vonden het een groot succes en doen het volgend jaar zeker weer!”