Uit de praktijk test Arai RX-7V
Conclusie
Inhoudsopgave |
---|
Uit de praktijk test Arai RX-7V |
Kan het ronder? |
Jurby Testtrack |
Conclusie |
Als jullie het goed vinden hou ik deze voorlopig effe op m'n kop. (dat vinden wij op de redactie een heel goed idee Ed...)
Zevenendertig jaar na de lancering van de allereerste RX-7 heeft Arai haar vlaggenschip zo revolutionair vernieuwd dat de enige overeenkomst met de oude in 2008 geïntroduceerde GP de naamstelling RX-7 is. De RX-7V heeft een nieuwere, rondere vorm waarbij aan de voorkant 3 mm meer ruimte voor de kin is gemaakt, heeft een nieuw interieur dat ook na een lange dag rijden nog comfortabel zit, nieuwe gemakkelijk te bedienen ventilatie en dankzij het nieuwe vizierwisselsysteem behoren afgebroken zijschildjes nu tot de verleden tijd.
Hoewel dit allemaal stuk voor stuk goede pluspunten zijn is het belangrijkste nieuws van de RX-7V het nieuwe VAS vizier mechanisme, dat het mogelijk heeft gemaakt de buitenschaal boven de testlijn van de SNELL standaard helemaal glad te maken, waardoor de helm volgens de Japanners nu nog veiliger moet zijn. Want dát is uiteindelijk de allerbelangrijkste functie van een helm: ervoor zorgen dat je een flinke smakker overleeft…
De Arai RX-7V is zal vanaf juli leverbaar zijn, in eerste instantie in de homogene kleuren, de uitvoeringen met decalls en replica's zullen in augustus/september volgen.
Maten: XS t/m XXL
Adviesprijs: vanaf € 899,00