Triumph roept Tiger 1200, Speed en Street Triple terug om probleem Brembo remblokken
Twee weken geleden heeft Brembo ontdekt dat bij een bepaald type remblok het frictiemateriaal van de stalen grondplaat kan loskomen en dan met name wanneer er in corrosieve omstandigheden wordt gereden.
Het probleem heeft een aantal oorzaken. Een hoge nikkelconcentratie in de verbinding bevordert het sinterproces op de achterplaat niet en veroorzaakt daardoor een verlaging van het percentage lijmoppervlak.
Een hoge porositeit van de verbinding maakt infiltratie van zout en water mogelijk op het grensvlak tussen de verbinding en de steunplaat en microfracturen op het koperen oppervlak van de steunplaat bevorderen de penetratie van zout en water.
Als gevolg hiervan is het corrosieniveau van de remblokken hoger dan de maximaal aanvaardbare norm. Dit kan leiden tot sterke corrosie van de remblokken en als gevolg daarvan het losraken van de grondplaat tijdens het rijden, specifiek in corrosieve omgeving.
Onderstaand de lijst met Triumph modellen welke getroffen zijn door de terugroepactie.
Triumph | Tiger 1200 Alpine | 2020 |
Triumph | Tiger 1200 Desert | 2020 |
Triumph | Tiger 1200 XCa | 2018-2020 |
Triumph | Tiger 1200 XCx | 2018-2020 |
Triumph | Tiger 1200 XR | 2018-2019 |
Triumph | Tiger 1200 XRt | 2018-2019 |
Triumph | Tiger 1200 XRx | 2018-2019 |
Triumph | Tiger 1200 XRx LRH | 2018-2019 |
Triumph | Speed Triple RS | 2018-2019 |
Triumph | Speed Triple S | 2018-2020 |
Triumph | Street Triple RS | 2018-2020 |