Zoeken

Honda onthult CMX1100 Rebel

24 november 2020
Hij was al min of meer uitgelekt, maar nu is het officieel: Honda's kekke Rebel 500 heeft een grotere broer gekregen. Met hetzelfde recept - een klassieke bobber met een moderne twist - brengt de CMX1100 Rebel volgens Honda zowel opwinding als ontspanning.

 

De in 2017 gelanceerde CMX500 Rebel fuseerde klassiek motorrijden met baanbrekende nieuwe ideeën. Het capteerde meteen een jongere generatie rijders voor wie een motor zoveel meer is dan louter een vervoersmiddel. Motorrijders die hun tweewieler als een verlengde zien van hun levenswijze. Een mentaliteit. Een uitdrukking van individuele identiteit.

De Rebel combineert de tijdloze ‘bobber’-uitstraling met een unieke, eigentijdse en vooruitstrevende stijl, wat in het allereerste verkoopseizoen een schot in de roos bleek. En het is geen eendagsvlieg: in 2019 was de Rebel de derde bestverkochte custom style motorfiets in Europa.

In 2021 treedt een nieuwe motor in de voetsporen: de CMX1100 Rebel. Honda neemt de essentie van wat de kleinere CMX500 Rebel zo speciaal maakte en voegt meer vermogen, meer karakter en de meest geavanceerde technologie toe. Ontworpen voor rijders die op zoek zijn naar de volgende stap, of zij die de overstap willen maken naar een heel ander segment.

De CMX1100 Rebel heeft volgens Honda een dubbele persoonlijkheid. Ontworpen voor een ontspannen, laid back ritje, maar eveneens paraat voor een spannende rijervaring wanneer een bochtige weg zich aanbiedt. Rijders die van kleinere motorfietsen overstappen zullen de handelbare afmetingen (zadelhoogte is slechts 700 mm) en ranke gewicht zeker waarderen, terwijl meer ervaren rijders meteen plezier zullen beleven aan de stuureigenschappen dankzij het stalen buizenframe, de vering en de krachtige remmen.

Iedereen, beginner of ervaren, zal dol zijn op het karakter, het vermogen én het diepe, sprekende geluid uit de 1.084 cc parallel twin. Tenminste, dat is wat Honda beweert. Het van de CRF1100L Africa Twin overgenomen motorblok is opnieuw afgesteld voor buitengewoon veel kracht in het onderste en het middengebied. Throttle By Wire zorgt voor rijassistentie via drie rijmodi die verschillende parameters (zoals vermogen, motorrem, tractiecontrole via het HSTC of wheeliecontrole) aanpassen naargelang rijomstandigheden of de stemming van de rijder. Ook het schakelschema van het optionele Dual Clutch Transmission (DCT)-systeem is instelbaar. Cruise Control is standaard.

Als 21ste -eeuwse bobber spreekt de gestripte stijl van de Rebel 1100 boekdelen dankzij het minimalisme. Stalen spatborden voor- en achteraan vullen de dikke banden aan, de ronde koplamp complementeert het ronde, negatieve LCD-display en mengt ouderwetse uitstraling met moderne LED-lampen. Een USB Type C-oplaadpoort voegt moderne handigheid toe aan de opbergruimte onder het zadel.



De 2021 Rebel 1100 is leverbaar in de kleuren Bordeaux Red Metallic en Gunmetal Black Metallic. Prijs en levertijd is nog niet bekend.