Zoeken

Binnenkort: introductie Kawasaki Z900RS Cafe

14 april 2018
Een Z900RS, maar dan met bijpassend retro-klassiek bikini racekuipje, een ander stuur en een ander zadel, dat is in een notendop de nieuwe Kawasaki Z900RS Café. Of doe je de motor daarmee te kort? In de kleine tweehonderd kilometer vanuit Catalunya naar Aragon heeft de fiets zijn we gezwicht voor de charmes van deze über-retro Café.

Om maar meteen met de deur in huis te vallen, wie bij de aanblik van de Kawasaki Z900RS Café verwacht op een échte Caféracer te stappen komt van een koude kermis thuis, of juist niet, net hoe dat je het bekijkt. Bij een authentieke Caféracer denk je al snel aan een fiets met een hoog retro-gehalte die d'r übervet uitziet, maar super oncomfortabel zit en alles behalve lichtvoetig stuurt. "Je moet er wel wat voor doen voor het betere resultaat," dat idee. 

Nu kunnen die eerste twee criteria (hoog retro-gehalte en übervet) bij deze Z900RS Café wel degelijk worden afgevinkt, maar daarna gaat de vergelijking met een Caféracer in de traditionele betekenis van het woord volledig mank: de Z900RS Café zit comfortabeler dan een oude Chesterfield en is met speels gemak van richting te veranderen. Heerlijk ding om op zondag eerst even een dijkje te pikken, om daarna naar de boulevard van Scheveningen te gaan.

Een uitgebreide test van de Kawasaki Z900RS Café zal binnenkort op Motorfreaks te lezen zijn, maar deze eerste bevindingen van de chef wilden we je niet onthouden.