Zoeken

Historische mijlpaal: 1 miljoen Triumphs sinds wederopstanging 1990

1 december 2021
Triumph heeft een historische mijlpaal bereikt. Sinds de wedergeboorte in 1990 zijn in het moderne tijdperk 1 miljoen Triumph motoren van de band gerold. Voor het hoofdkantoor van Triumph in Hinckley werd de 1 miljoenste Triumph onthuld, een one-off Tiger 900 Rally Pro met uniek spuitwerk.

Een miljoen motoren in een tijdsbestek van 31 jaar is op z'n zachtst gezegd een indrukwekkend cijfer te noemen waar ze in Hinckley absoluut trots op mogen zijn. We denken niet dat John Bloor dat in z'n stoutste dromen zal hebben vermoed toen hij in 1983 de merknaam Triumph opkocht, in Hinckley een compleet nieuwe fabriek uit de grond stampte en zeven jaar later de eerste Triumph sinds de wederopstanding een feit was. 

Om die ongekende mijlpaal luister bij te zetten werd voor het hoofdkantoor van Triumph in Hinckley de miljoenste Triumph onthuld, een Tiger 900 Rally Pro die van een uniek spuitwerk was voorzien en eind dit jaar op de NEC motorshow zal worden getoond. 



Nick Bloor, CEO Triumph:
"Iedereen bij Triumph is ongelooflijk trots een ​​rol te hebben gespeeld bij het bereiken van zo'n gedenkwaardig moment in de moderne geschiedenis van dit iconische merk. In de 31 jaar sinds we Triumph in Keulen in 1990 opnieuw lanceerden met een nieuwe lijn Britse motorfietsen, hebben we zoveel geweldige momenten gedeeld met onze fans over de hele wereld. 

De succesvolle rentree in de TT en het betreden van de MotoGP arena met ons Moto2-motorpartnerschap tot het ondersteunen van het grootste wereldwijde motorevenement de Distinguished Gentleman's Ride, om er maar een paar te noemen. Het succes van Triumph is altijd voortgekomen uit de passie en toewijding die we delen met onze rijders."

"Hoewel het afgelopen jaar voor ons allemaal een uitdaging was, hebben deze passie en toewijding Triumph naar nog grotere hoogten gedreven, waaronder de succesvolle toetreding tot nieuwe categorieën met de Trident 660 en Tiger Sport 660."

“Triumph heeft de afgelopen drie decennia aanhoudend en aanzienlijk geïnvesteerd in onze mensen, onze partners en onze interne ontwerp-, engineering- en productiecapaciteiten om het bereik en de reputatie van dit iconische Britse merk te vergroten. Deze investering in talent van eigen bodem, zowel in het Verenigd Koninkrijk als over de hele wereld, gekoppeld aan de passie die we delen met onze rijders voor het leveren van de complete en perfecte motorfiets, heeft ervoor gezorgd dat het merk steeds sterker is geworden en het meest succesvolle jaar in de de volledige 120-jarige geschiedenis van het merk."

"Bovendien zijn we vastbesloten om het merk naar nog grotere hoogten te brengen, en met de aanstaande lancering van onze gloednieuwe Tiger 1200, nieuwe competitie-MX- en Enduro-motorfietsen, plus ons strategisch partnerschap met Bajaj om fietsen met een kleinere capaciteit te creëren, ben ik verheugd om te zeggen dat de toekomst voor Triumph en zijn fans over de hele wereld net zo opwindend en rijk zal zijn als de afgelopen 30 jaar"

 

De miljoenste Triumph in het Hinckley tijdperk is niet het enige wat de Britten te vieren hebben. Volgend jaar is het 120 jaar geleden sinds het merk in 1902 werd opgericht en ook daar zal op passende wijze bij stil worden gestaan.

Het Hinckley tijdperk begon in 1990 met een volledig originele reeks motorfietsen, ontworpen en gebouwd in een gloednieuwe, ultramoderne fabriek. In de drie decennia daarna heeft Triumph meer motorfietsen gebouwd en verkocht dan ooit tevoren in zijn geschiedenis via een internationaal netwerk van meer dan 700 dealers in 57 landen.

Ondanks recente uitdagingen, heeft de passie voor Triumph die over de hele wereld gedeeld wordt door eigenaren, rijders, fans en dealers, de afgelopen 12 maanden de meest succesvolle ooit gemaakt, met meer dan 75.000 geregistreerde fietsen wereldwijd en een omzet van £ 650 miljoen.

Tegenwoordig is Triumph actief in vijf productiefaciliteiten, die allemaal worden beheerd en geleid door het wereldwijde hoofdkantoor in Hinckley, Leicestershire, waar elke Triumph wordt ontworpen, de prototypes worden gemaakt en getest in Triumph's centre of design excellence. 

De meest recente toevoeging aan de indrukwekkende infrastructuur van Hinckley is een geheel nieuwe assemblagefabriek, gebouwd om de wereldwijde productieflexibiliteit van Triumph te vergroten en een aanvulling te vormen op de bestaande multi-miljoen-pond verfwinkel en rapid prototyping-faciliteiten.

Triumph heeft 13 verkoop- en marketingkantoren over de hele wereld, productie- en productiefaciliteiten in Thailand, waar het bedrijf zijn eigen giet-, spuitgiet-, bewerkings- en assemblagefaciliteiten heeft, en fabrieken in India en Brazilië, die fietsen assembleren bestemd voor lokale markten.

Triumph's Factory Visitor Experience in Hinckley, geopend in 2018, nodigt bezoekers uit om de productie-expertise van Triumph te proeven en om de belangrijkste collectie motorfietsen uit het verleden en heden van het iconische Britse bedrijf te presenteren.

Vanaf januari 2022 nodigt Triumph fans van over de hele wereld uit om samen met de fabriek de pure geest van motorrijden te vieren, in een reeks verhalen, ontmoetingen en speciale evenementen gedurende het hele jaar.