Zoeken

BMW Group reorganiseert divisies Raad van Bestuur

19 maart 2019
BMW Group reorganiseert zijn Raad van Bestuur om een ​​nieuwe, ‘slanke’ toekomstgerichte structuur te creëren. Vanaf 1 april 2019 zullen de automerken BMW, MINI en Rolls-Royce deel uitmaken van een nieuwe centrale Sales divisie, terwijl BMW Motorrad onderdeel wordt van de ontwikkelingsdivisie onder bestuurslid Klaus Fröhlich.

De nieuwe centrale Sales divisie wordt aangestuurd door Pieter Nota – lid van de Raad van Bestuur van BMW AG – tot nu toe verantwoordelijk voor Sales en het merk BMW en Aftersales BMW Group. Nota blijft ook verantwoordelijk voor aanvullende functies, waaronder merk- en productbeheer en aftersales. 

"We herstructureren onze divisies om zo de best mogelijke basis te leggen voor de toekomst. Het geeft een duidelijk signaal af dat onze organisatie ‘lean’ en efficiënt is door het hele bedrijf" zei Harald Krüger – voorzitter van de Raad van Bestuur van BMW AG – die vrijdag 15 maart in München sprak.

Peter Schwarzenbauer – verantwoordelijk voor MINI, Rolls-Royce, BMW Motorrad, Customer Engagement en Digital Business Innovation BMW Group tot het einde van het eerste kwartaal van 2019 – blijft tot oktober lid van de Raad van Bestuur van BMW AG. Gedurende deze periode zal hij de strategische focus op elektromobiliteit bevorderen. De heer Schwarzenbauer zal de organisatie op eigen verzoek verlaten wanneer hij 60 wordt.

"In de afgelopen zes jaar heeft Peter Schwarzenbauer MINI en Rolls-Royce evenals BMW Motorrad naar nieuwe hoogten gebracht en belangrijke impulsen gegeven op het gebied van mobiliteitsdiensten, digitale diensten en klantbetrokkenheid. We willen hem daarvoor hartelijk bedanken en we hebben er alle vertrouwen in dat zijn overtuiging en passie voor elektromobiliteit onze transformatie zal bevorderen en zal zorgen voor de succesvolle lancering van de MINI Electric", aldus Krüger.