Zoeken

Test: Ducati SuperSport S

Conclusie

7 juli 2017

Bijna 45 jaar na de allereerste Super Sport heeft Ducati de SuperSport een nieuw leven ingeblazen, maar in tegenstelling tot die eerste Super Sport – die als hardcore supersport een afgeleide van de Imola racers was – heeft Ducati met deze nieuwe SuperSport z’n pijlen op de toersportieve rijder gericht. Het meest deed de SuperSport ons denken aan de Honda VFR800, de motor die al dertig jaar deze doelgroep perfect heeft weten aan te spreken.

De Ducati SuperSport is echter veel meer dan alleen dat, hij scoort niet alleen hoge ogen op het toeristische vlak (zo is het kontje standaard al op koffers voorbereid), maar scoort minstens zo hoge ogen als ’t op van-dik-hout planken aankomt. Wat sturen betreft zit ‘ie verdomd dicht in de buurt van de 749/999, wat niet alleen in onze optiek nog altijd de allerbeste Supersport is die Ducati ooit heeft gebouwd.

Beste supersport ooit, comfort én knallen, looks

Autoblipper niet 100%, had meer power mogen hebben, demping lastig aan te passen