Zoeken

Test: BMW 2017 K1600GT

Technische gegevens

13 februari 2017

Merk/model BMW K 1600 GT
Motor    
Type   zescilinder lijnmotor
Koelsysteem   vloeistofkoeling
Cilinderinhoud   1.649 cc
Boring x slag   72 x 67,5 mm
Compr. verh.   12,2:1
Klepaandrijving   DOHC, 4 kleppen per cilinder 
Ontsteking   Digitaal, BMW BMS-X motormanagement
Starter   Elektrisch
Benzinetoevoer   Injectie
Smering   dry sump
Vermogen   160 pk @ 7.750 tpm
Koppel   175 Nm @ 5.250 tpm
Transmissie  
Aantal versnellingen   6
Eindoverbrenging cardan
Koppeling   nat, meervoudige plaat, hydraulisch bediend 
Chassis  
Frame   Aluminium brugframe, meedragende motor
Wielbasis   1.680 mm
Balhoofdhoek   27,8°
Naloop   108,4 mm
Vering voor   BMW Duolever, centraal geplaatst veerbeen, ESA optioneel
Vering achter   BMW Paralever, ESA optioneel
Veerweg voor   125 mm
Veerweg achter   135 mm
Voorrem   Dubbele schijf 320 mm, vierzuiger remklauw, C-ABS
Achterrem   Enkele schijf 320 mm, eenzuiger remklauw, C-ABS
Voorband   120/70 ZR 17"
Achterband   190/55 ZR 17"
Afmetingen  
Lengte   2.324 mm
Breedte   1.000 mm
Hoogte   1.440 mm
Zadelhoogte   810 / 830 mm (800 / 780 mm)
Gewicht   334 kg rijklaar
Tankinhoud   24 liter
Reserve   4 liter
Gegevens  
Rijbewijsklasse A
Garantie   2 jaar 
Adviesprijs NL   € 26.394,00
Adviesprijs BE   € n.b.
Importeur NL   BMW Motorrad Nederland
www.bmw-motorrad.nl