Zoeken

Test: KTM Freeride E-XC

Conclusie

9 december 2014
Inhoudsopgave
Test: KTM Freeride E-XC
Niet over een nacht ijs
Stil genieten
Conclusie
Technische gegevens

KTM Freeride_E_4MC4293

Als rasechter Enduro met emissievrij en geruisloos elektrisch hart biedt de Freeride E ongecompliceerd rijgenot voor zowel ervaren rotten als beginners. De reden dat KTM überhaubt op de elektroscene heeft ingezet moge duidelijk zijn: daarmee zorgen de Oostenrijkers ervoor dat de toekomst van het bedrijf gewaarborgd blijft, aangezien vanwege geluid en emissie van Offroadmotoren met verbrandingsmotor er nauwelijks nog gelegenheid is om deze sporten te beoefenen. Daarbij is de Freeride E pas de eerste stap, naast de geteste E-XC die voor € 11.358 over de toonbank gaat heeft KTM ook nog een niet gehomologeerde € 11.057 kostende SX versie zonder knippers, verlichting en toeter in het gamma. Vergeleken met hoogkwalitatieve mountainbikers, die tegenwoordig al snel € 8.000 of meer kosten, is dat nog geeneens zo hoog gegrepen.

KTM Freeride E-XC

  • koppelsterke en stille motor, offroad geschikt rijwielgedeelte, laag gewicht
  • actieradius, toch wel de prijs