Zoeken

Introductie: Kawasaki Z750R

Conclusie 

17 december 2010
Inhoudsopgave
Introductie: Kawasaki Z750R
2: To R is Human
3: Scherper
4: Veel Scherper
5: Conclusie
6: Technische Gegevens

Z750R_JW2_1173.jpg


Misschien valt nog te discussieren of deze Z750 wel als ‘R’ op de markt gezet zou moeten worden en niet veel beter gewoon de standaardmotor zou kunnen vervangen, maar daar staat wel gelijk tegenover dat ook Triumph precies zo’n upgrade heeft gegeven aan hun versie van de Street Triple R. Bovendien ben je wel weer even duizend euro duurder uit dan de standaardversie en dat maait het hele ‘budget’-idee ook weer een beetje onderuit. Maar je weet zelf net zo goed dat je eigenlijk ook een ander dempertje had gewild. En misschien dat het onderkuipje ook nog wel in het pakket had gepast… maar ja, zoveel mensen, zoveel wensen en met 125.000 klanten is dat best wel veel. Niet dat de R-estyling niet op zijn paats is, integendeel. Zelfs zonder referentie durf ik nog te stellen dat het hier gaat over een upgrade; daarvoor hoef je alleen maar naar de voorzijde van de motor te kijken. Maar eenmaal rijdend komen we als we voorzichtig blijven niet verder dan ‘nu is het in elk geval goed’ in plaats van ‘man wat is dit zoveel beter’.  Daar zit verschil in. De vraag is echter niet zozeer hoeveel beter de R is dan de standaardmachine, maar of hij beter is dan die andere R. En dat kan nog wel eens een flinke kluif worden.

  • Rijdt goed, stuurt goed, remt nu ook goed
  • Hoe R is R? Zou het genoeg zijn? Het is natuurlijk geen driecilinder

Z750R_S3T0222.jpg