Zoeken

Joey Thompson op Paton S1-R fabrieksracer in Lightweight TT

12 december 2017
Joey Thompson rijdt het volgende Road Racing seizoen op een Paton S1-R fabrieksracer. Het jonge talent heeft een contract getekend met Ian Lougher, die sinds 2015 het officiële Paton fabrieksteam runt.

Mocht je nog nooit van Joey Thompson hebben gehoord, het afgelopen jaar was hij een van de twee coureurs die intensieve begeleiding kregen als Isle of Man TT newcomers, opgezet door voormalig TT coureur en Manxman Richard Milky Quale om talentvolle rookies de juiste begeleiding te geven voor de roemruchte stratenrace.

Zijn debuut bleef niet onopgemerkt en heeft Joey een heus fabriekscontract opgeleverd in Team ILR van Ian Lougher, sinds 2015 het officiële fabrieksteam van Paton. Paton keerde in 2014 terug naar het eiland Man om de dominantie van Kawasaki in de Lightweight TT te doorbreken, en finishte dat jaar op de zesde plaats. 

In 2015 deed Paton een beroep op Ian Lougher om het project in goede banen te leiden, wat met Michael Rutter aan het stuur het afgelopen seizoen resulteerde in winst in de North West 200 en een derde plaats in de Lightweight TT. Naast de Isle of Man TT zal Joey dit jaar de Paton S1-R fabrieksracer ook rijden in Olivers Mount in Scarborough, de North West 200, Southern 100 en de Ulster Grand Prix.

Ian Lougher, teameigenaar ILR Racing:
Ik ben blij in de positie te zijn Joey en potentieel winnend racepakket aan te kunnen bieden voor de Lightweight TT klasse. Mijn dank gaat ook uit naar de mensen die dit mogelijk hebben gemaakt: Mark Coverdale en Solway Slate en Tile. 
De Paton naam is een iconische naam in de wegrace motorsport en Team ILR kijkt er naar uit de banden met de Paton fabriek de vernieuwen. Joey staat zeker bij niemand onder druk om te presteren, ons motto is altijd dat een gelukkige coureur een snelle coureur is, dus laat 2018 maar komen.

Joey Thompson:
Wat kan ik zeggen. Ik zit op een bewezen winnende machine met een winnende mentor... geen excuses meer. Maar serieus, ik ben blij om voor Paton en Team ILR te rijden volgend jaar, want de motor dit jaar in actie te zien was voortreffelijk en de kans krijgen om de motor te rijden in alle internationale road races geeft me de kans om mezelf te bewijzen.
Het zal echter niet gemakkelijk zijn, het is een compleet nieuwe machine voor mij die compleet anders is dan de Trickbits Racing Suzuki waarmee ik in het verleden heb gereden en gewonnen. Om eerlijk te zijn heb ik veel vertrouwen op een super twin machine dus laat 2018 maar komen.